Problemen scooter TGB Bullet

Stormbringer

New Member
Hallo,

ik heb hier een scooter staan van een collega van mij. Die had hem van iemand overgenomen voor weinig maar hij liep niet. De CDI zou kapot zijn. Maar dat is niet het geval.

Hij vonkt en krijgt benzine. Probleem is dat hij niet blijft lopen. Als ik hem aankrijg valt hij na ca. 20/30 seconden weer uit.. (boaaap)

Zit een nieuwe benzine(vacuum)pomp op en een nieuwe bougie. Ook heb ik nog een 2e carb liggen maar daarmee is het probleem het zelfde. De bouigie is zwart van kleur. Nadat hij even loopt en weer uitvalt, krijg ik hem vervolgens niet weer aan. Als ik de bougie eruit haal en weer droog maak dan slaat hij meestal wel weer aan. Maar na enige tijd valt hij weer uit.

Iemand nog een idee?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Eerste indruk is dan een te grote sproeier maar we hebben meer info nodig , kan wat anders mis zijn.

Is het 2takt
Sproeiermaat
Luchtfilter
Is er na uitvallen nog benzine in carb ?
Na schoonmaken bougie weer goede blauwe vonk direct na uitval ?
 
Ja 2 takt. Sproeier die er in zit is 50. Volgens mij standaard maat. Want in de andere carb zit ook een 50.
Het is met en zonder luchtfilter.

Benzine zit er nog altijd in de carb. Meerder keren als los gehaald. Ook meerdere keren op vonk getest. En deze is volgens mij
altijd het zelfde. Ik zie in ieder geval geen verschil in de vonk.

De scooter is verder ook helemaal standaard volgens mij. Standaard uitlaat ect..
 
Is de kleur van de vonk wel blauw en niet oranje ?
Een slechte cdi heeft ook weleens de nijging heel even te lopen en er dan mee uit te scheiden.
Als motor draait zonder luchtfilter en je houdt je hand losjes achter carb word je hand dan nat van benzine ?
Zo ja even het membraam bekijken.

Slechtste geval zijn zuigerveren versleten, veel km gelopen ?
 
Vonk is wel blauw. Heb hier ook nog een andere CDI liggen. (Zou een nieuwe moeten zijn) Vergeten te melden. Is het probleem het zelfde.
Als ik mijn hand op de carb houd komt er inderdaad benzine op mijn hand.

Dan moet ik eerst maar eens de membraan bekijken.

Blokje heeft net over de 20000 gelopen. Ook heb ik vorige week de compressie snel gemeten.
Deze kwam rond de 6 bar. Is dit te weinig? Ik heb geen idee hoeveel die scooter blokjes moeten hebben.
 
Back
Top