Problemen na vervangen bougie

  • Thread starter Deleted member 68514
  • Start date
D

Deleted member 68514

Guest
20200618_203534.jpg

Na het vervangen van mijn bougie liep hij nog naar 45, en minder toeren. Alsof de cdi is gebakken.
Gisteravond was er wel een directe blikseminslag in de flat, en mijn lantaarnpaal (waar ik altijd met een blote stalen schakelketting mijn achterwiel aan vast keten) een stootje kreeg.

Ik zag bij t verwisselen dat er een 8 uit kwam.en een 7 erin.
Met de slinternieuwe bougie (7) maakt hij geen toeren, en zoala top als cdi begrenst, 48 , heb de oude boze schoongemaakt met staalborstel en terug erin, wat meer toeren maar niet alles.

Vivacity model 2007 Zeg maar, 2 takt, 9.500km, bromscooter, origineel.
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

View attachment 56498

Na het vervangen van mijn bougie liep hij nog naar 45, en minder toeren. Alsof de cdi is gebakken.
Gisteravond was er wel een directe blikseminslag in de flat, en mijn lantaarnpaal (waar ik altijd met een blote stalen schakelketting mijn achterwiel aan vast keten) een stootje kreeg.

Ik zag bij t verwisselen dat er een 8 uit kwam.en een 7 erin.
Met de slinternieuwe bougie (7) maakt hij geen toeren, en zoala top als cdi begrenst, 48 , heb de oude boze schoongemaakt met staalborstel en terug erin, wat meer toeren maar niet alles.

Vivacity model 2007 Zeg maar, 2 takt, 9.500km, bromscooter, origineel.
Dat getal maakt niet veel uit, het heeft te maken hoeveel warmte hij aan kan. Als het voor de rest dezelfde cijfers en nummers heeft zou het goed moeten zijn
 
Dat getal maakt niet veel uit, het heeft te maken hoeveel warmte hij aan kan. Als het voor de rest dezelfde cijfers en nummers heeft zou het goed moeten zijn
Hij maakt maar de helft vd toeren .
Maar na de blikseminslag heb ik niet meer gereden.
Ik zet de oude bougie terug en rijdt m stinkend warm.
Ook kort ik eerst de bougiekabel 3cm. opnieuw de dop verse draad te geven.
 
Je praat de heletijd over minder toeren, hoe kan dat dan
Dat snapte ik ook niet. Met de oude bougie loopt hij iets beter.
Nu heb iK de bougiekabel ververst.

Met de nieuwe bougie leek t wel een snorscooter.
Toen de oude terug, kreeg ik mijn toeren weer op gang.
 
Rare km stand 9500 km voor een scooter uit 2007.. Dat betekend dat hij dan in die 13 jaar maar zoveel gereden heeft. Lijkt mij wat onrealistisch.

Misschien toch km stand iets terug gedraait... En blok misschien nog al een stuk ouder dan dat je denkt.
 
Heb de bougiedop vergeleken
De NIEUWE is BPR7HS
De OUDE is BR8HS

Op de oude loopt hij aanzienlijk beter.
Kan iemand mij de P van BPR uitleggen?

2 takt Vivacity 9.600km 2009 bromscooter (volgens kenteken 2009, maar model is 2008, helemaal origineel20200620_123949.png20200620_124137.png
Ontstoord stond er , wat is dat?
 
Last edited by a moderator:
Ik zou opnieuw beginnen met de juiste bougie halen. De juiste bougie is de BR7HS, zonder de P. De P is een verlengde elektrode. Die wordt niet geadviseerd voor jouw type scooter. Dus begin daar eens mee. Klein verschil, grote gevolgen.

En als je dan de juiste bougie hebt gehaald, controleer even de elektrode afstand voordat je hem monteert. Die moet circa 0,5mm zijn

Ontstoord is geen dat ze radio signalen verstoren, iets van vroeger :)
 
Ik zou opnieuw beginnen met de juiste bougie halen. De juiste bougie is de BR7HS, zonder de P. De P is een verlengde elektrode. Die wordt niet geadviseerd voor jouw type scooter. Dus begin daar eens mee. Klein verschil, grote gevolgen.

En als je dan de juiste bougie hebt gehaald, controleer even de elektrode afstand voordat je hem monteert. Die moet circa 0,5mm zijn

Ontstoord is geen dat ze radio signalen verstoren, iets van vroeger :)
Aha bedankt!
Ik had wel een versleten bougiekabel, t stukje eraf knippen hielp.
Toen hij bij de proefrit niet boven de 55 kwam wist ik t ff niet meer, wat denk je?
Lekke achterband

Zoo dom..
 
Back
Top