Problemen met starten aprilia Sr LC

koert01

Well-Known Member
halloo

nu heb ik een scooter thuis staan met nieuwe goedebougie
maar het duurt gewoon elke keer als ik de scooter wil starten 10 tot 15 minuten totdat hij het gaat doen soms doet hij het zelfs helemaal niet
hoe kan ik erachter komen waar het aan ligt?

ook als me scooter dan start en ik rijd er een tijdje op dan doet ie opeens niks meer hij loopt nog wel stationair maar als ik gas geef dan komt hij niet vooruit en als ik hem dan ff 1 minuut staionair laat lopen dan start die weer normaal op maar niet altijd ,me benzine , olie etc is goed bijgevuld

wie kan mij helpen

alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

afstelling?

carb vies?
filter vies/verstopt?
ergens valse lucht? spruitstuk gescheurd?

kortom:
- geef wat meer informatie over je afstelling. sproeier, carb maat, filter enzo
- het ligt waarschijnlijk gewoon aan de afstelling
 
afstelling?

carb vies?
filter vies/verstopt?
ergens valse lucht? spruitstuk gescheurd?

kortom:
- geef wat meer informatie over je afstelling. sproeier, carb maat, filter enzo
- het ligt waarschijnlijk gewoon aan de afstelling

ik weet niet echt veel van scooters af ben echt zeg maar een beginnerling als het om scooters gaat

heb me filter als schoon gemaakt.
er loopt een doorzichtige kabel vanuit mijn tank moet daar de benzien uitkomen.

hoe dur zal het ongeveeer zijn als ik mijn scooter wegbreng en hun hoeven hem alleen de afstellingen geod te doen ?
 
je bent een beginneling ;) niet beginneRling

en door dat kabeltje zou benzine kunnen komen, je hebt namelijk een benzine slang en een vaccuum slang.
als er een andere slag vanaf je tank loopt die donker / zwart is, dan zal de doorzichtige voor de benzine zijn.

hoe duur het is om je scooter af te laten stellen is niet te zeggen :)
dat kan de dealer jou vertellen. afstellen gaat gewoon tijd in zitten, zeker als er nog andere problemen zijn.
daarom is het op voorhand vaak nie te zeggen hoelang het zal duren en daardoor ook niet hoe veel het gaat kosten
 
je bent een beginneling ;) niet beginneRling

en door dat kabeltje zou benzine kunnen komen, je hebt namelijk een benzine slang en een vaccuum slang.
als er een andere slag vanaf je tank loopt die donker / zwart is, dan zal de doorzichtige voor de benzine zijn.

hoe duur het is om je scooter af te laten stellen is niet te zeggen :)
dat kan de dealer jou vertellen. afstellen gaat gewoon tijd in zitten, zeker als er nog andere problemen zijn.
daarom is het op voorhand vaak nie te zeggen hoelang het zal duren en daardoor ook niet hoe veel het gaat kosten


volgens mij loopt er door de doorzichtige slang geen benziine, dat is waarschijnlijk he tprobleem dat de scooter nietmeer start.

afstellen zal toch niet meer als 125 euro gaan kosten ?
 
als er een aantal onderdelen kapot blijken te zijn dan kan dat best wel eens duur worden hoor :)

en als je het slangetje eraf haalt, dan stroomt er waarschijnlijk een klein beetje uit en dan stopt het.

als er helemaal niets uitkomt moet je eens kijken naar je membraamklepjes. of die nog wel goed zijn..
als er namelijk geen vacuum in het blok kan worden gezogen dan kan er ook geen bezine aan worden gezogen :)

je vlotter in je carb, is die nog goed? misschienlijft die hangen.
sproeier verstopt ?

er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen
 
als er een aantal onderdelen kapot blijken te zijn dan kan dat best wel eens duur worden hoor :)

en als je het slangetje eraf haalt, dan stroomt er waarschijnlijk een klein beetje uit en dan stopt het.

als er helemaal niets uitkomt moet je eens kijken naar je membraamklepjes. of die nog wel goed zijn..
als er namelijk geen vacuum in het blok kan worden gezogen dan kan er ook geen bezine aan worden gezogen :)

je vlotter in je carb, is die nog goed? misschienlijft die hangen.
sproeier verstopt ?

er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen


ik heb dat dooraichtige kabeltje aan eht eindelosgehaalt en ben er op gaan zuigen maar er kwam helemaal geen benzine door heen
zit er iets verstopot bij me tank ofzo ?

me kick start spaced hem ook opeens als ik kick lijkt het wel of die hem niet pakt ofzo :S
 
Back
Top