Problemen met reclassering

70ccAerox

Well-Known Member
Jongens ik heb vorig jaar na een vechtpartij een straf van 42 dagen (voorarrest) gekregen. Daarnaast nog een werkstraf van 200 uur.

Kmoest me in oktober bij de reclassering melden om daar vervolgens te bekijken wat voor mij de beste opties waren.
Khad meneer duidelijk gemaakt dat ik een eigen zaak had en dat ik verder nog bij me vader in de zaak werkte.

Vandaag had meneer voormij... schoffelen in Rotterdam zuid. Hij weet dat ik eigen zaken heb.. hij weet dat ik geen auto heb... en khad hem vertelt dat December een wel erg drukke maand voor me is. Ik moest 12 december beginnen en dan maandag t/m donderdag gaan schoffelen.

Ik was het hier niet mee eens en zei dat ik bereid was om mee te werken alleen dan geen 4 dagen in de week maar 2. Hier was hij t weer niet mee eens en toen zei hij ga dan maar weg dan stuur ik t naar justitie toe.
Als justitie hem gelijk geeft moet ik nu 150 dagen in detentie... WAT NU? {!
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me dat je gewoon onhandig bezig bent, en er ook nog eens niks over te zeggen hebt. En je dus beter die 4 dagen had kunnen gaan schoffelen.
Je bent niet echt in de positie om eisen te stellen.
 
Last edited:
Lijkt mij ook. Denk dat je beter gewoon mee kan werken. Je hebt een fout gemaakt en daar voor moet je nu met de billen bloot.
Klote, maar helaas.
 
Neem je verantwoordelijkheden nou maar gewoon en doe wat je gevraagd wordt. Dan ben je er ook sneller vanaf.
Je bent in de fou tgegaan en daar wordt je terrecthv voor gestraft. Je weet al een jaar dat je een werkstraf aan je broek hebt hangen dus daar had je best rekening mee kunnen houden.

Bel de beste man van de reclasering, zeg hem dat je bij zinnen bent gekomen, en neem zijn aanbdo aan zolang dat nog kan.
 
Wat zou er nou belangrijker zijn? Eventjes schofflen en wat werk missen of een strafblad krijgen?

Dat je dat hier moet vragen zegt al genoeg lijklt me :L
 
Vind het niet echt van veel hersenen getuigen, dat je hier tegen in gaat.
Jij was de vent in de vechtpartij, jij bent de vent die zn overtreding goed gaat maken door wat schoffel werk. Als ik het zelf was geweest was ik allang blij dat ik de kans kreeg om van zoiets af te komen met een taakstraf :).
Accepteren en schoffelen dus!. Succes.
 
Ben het niet helemaal eens met de reply's hier hoor, ik heb namelijk ook een taakstraf gehad, en ze vragen nadrukkelijk om ddatums wanneer je NIET kan, met een reden uitarrd, Als deze jongen dan aangegeven heeft dat ij de maand december nietr kan vanwege zn bedrijf, hadden ze daar wel rekening mee moeten houden.
 
Beter had je gewoon niet gevochten, had je dit gezeik niet gehad :).
Het is gewoon je eigen schuld, had je eerder maar je hersenen moeten gebruiken. Was slimmer geweest dan nu op de reclassering te gaan zitten zeiken, want die lachen je waarschijnlijk alleen maar uit.
Achja, wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten he :).

Nick.
 
Lars. said:
Ben het niet helemaal eens met de reply's hier hoor, ik heb namelijk ook een taakstraf gehad, en ze vragen nadrukkelijk om ddatums wanneer je NIET kan, met een reden uitarrd, Als deze jongen dan aangegeven heeft dat ij de maand december nietr kan vanwege zn bedrijf, hadden ze daar wel rekening mee moeten houden.

Mwoah... als je een paar datums opgeeft die ECHT belangrijk zijn oke, maar als je bijna de hele maand moet werken is dat niet echt belangrijk imo..
Zou hetzelfde zijn als je mocht kiezen wanneer je de gevangenis in zou gaan oid.
 
Lijkt me ook afhankelijk van wat voor zaak je zelf hebt...

Stel dat je een motorzaak heb, is het nu zwaar ruk (winter seizoen is geen klap te doen), maar als je een speelgoed winkel heb, dan ben je aardig de sjaak als je nu niet in je eigen bedrijf kan zijn... Is immers topseizoen.

Anyway, wat al gezegd is:
Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Accepteren en gewoon doen, ben je er het snelste vanaf...
 
Ik mocht ook niet kieze oid hoor ( 60 uur taakstraf )

Elke dag in de week een paar uur anders ===> Justitie , dan maar ff paar weekjes werken hoor :)
 
Back
Top