Problemen met nieuwe benzine voor 4takt pitbike!!!

Daniel-072

New Member
Hallo mensen, ik heb serieus hulp/advies nodig.
Ik ben 15 jaar en heb met mijn vader een sleutelproject aan een 107cc pitbike, hij heeft altijd perfect gelopen maar sinds de euro95 word uitgeroeid door E10 loopt hij zeer slecht. Ik heb nu euro98 (5% Ethanol) er in zitten en nu loopt hij heel raar, veel knallen uit de uitlaat en hoe laag ik de afstel schroef op de carburateur ook doe, hij blijft “verzuipen” hoe laag ik de brandstof toevoer ook doe, hij died het gewoon niet meer goed. MAAR, als ik de carburateur schoonmaak loopt hij weer goed, tijdelijk dan, ik ben bang dat de E10 (heeft er maar 3uur in gezeten) nu a mijn rubber (pakkingen) heeft zitten eten. Ik ben radeloos...
Ik hoop op wat tips/oplossingen

Groetjes Daniël.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi jetse!
mijn vader zij dat er inderdaad misschien iets met de benzine kan zijn! De speciale power race luchtfilter licht er al een tijdje af maar na het schoonmaken van de carburateur is hij na de eerste keer starten ook al slecht lopend, maar ik ga nu wel meteen kijken voor een nieuw luchtfilter.

super bedankt voor de moeite!
 
Hoi jetse!
mijn vader zij dat er inderdaad misschien iets met de benzine kan zijn!

Dat zei @Jetse Wiersma niet.

In mijn ogen moet de brandstof geen probleem zijn. Ik tank altijd euro 98 in mijn sym.

Euro 98 blijft in mijn ogen het minst schadelijke brandstof om te gebruiken.

Uit nieuwsgierigheid vraag ik me wel af: als die drag auto's op pure ethanol rijden, zijn de rubbers enz. Na 1 run op??
 
Bij drag auto’s zitten er in en rondom het motorblok speciale rubbers die daar beter tegen kunnen maar nog steeds is er niet echt een rubber die er 100% tegen kan.
En E10 heeft mijn motor helemaal verpest en op euro 98 loopt hij heel slecht en is de bougie na 10 minuten er in zitten Matt zwart.
Bij euro 95 nog nooit problemen gehad.
 
Bij drag auto’s zitten er in en rondom het motorblok speciale rubbers die daar beter tegen kunnen maar nog steeds is er niet echt een rubber die er 100% tegen kan.
En E10 heeft mijn motor helemaal verpest en op euro 98 loopt hij heel slecht en is de bougie na 10 minuten er in zitten Matt zwart.
Bij euro 95 nog nooit problemen gehad.

Euro98 is juist de Euro95 E5 alleen wat schoner.
Het kan zijn dat je motor nog Euro95 E10 in zich heeft en daarom slechter loopt? En daarom denk je dat de Euro98 ook niet goed is
 
Ja dat dacht ik ook al wel een beetje, ik heb ook even gekeken en ik ga kijken of ik wel bij elk aansluitpunt een pakking heb zitten/vervangen.
Wel bedankt voor je reactie ga het er zeker even met mijn vader over hebben!!!
 
Back
Top