Problemen met mijn aerox

Lesley

Member
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn 2-takt aerox uit 2010. Bij het wegrijden houdt hij heel erg in en hoor ik hem een raar geluid maken (hij maakt een laag geluid en lijkt alsof hij heel weinig toeren maakt). Tijdens het rijden merk ik dat hij erg in houdt aangezien hij nu met moeite aan de 50 komt in plaats van 65. Tijdens het rijden merk ik ook dat hij niet constant een zelfde snelheid kan aanhouden omdat hij steeds zachter en harder gaat. Ook is hij nu een paar keer tijdens het rijden uitgevallen en tijdens dat hij stil staat loopt de motor steeds zachter totdat hij uitvalt.

Samengevat:
-Scooter valt stationair langzaam uit.
-Scooter houdt geen constante snelheid aan.
-Valt uit tijdens het rijden (was met een lage snelheid maar bij hogere snelheid valt hij even weg en pakt hij pas later het gassen op).
-Haalt de topsnelheid van voorheen niet.

Ik heb gister euro 95 getankt en 2-takt olie in het aparte olie reservoir gedaan dus dit zou in orde moeten zijn

Zou iemand mij kunnen vertellen wat mogelijk aan de hand is met mijn scooter? Ik heb zelf geen tot weinig verstand van scooters.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb gister trouwens nog circa 30km gereden na het tanken en olie aanvullen zonder enige problemen te hebben tijdens het rijden, ik heb vandaag pas last van deze dingen
 
Update:
Ik heb zojuist nog even gereden. Hij rijdt alsof er nooit wat is gebeurd. Hij trekt weer netjes op, slaat niet af en ook stationair loopt hij prima. Toch raar dat hij het nu opeens weer goed doet. Ik heb niks gedaan, niet getankt, niks open gemaakt of olie toegevoegd.
Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn geweest?
 
Welke warmte graat heb je? En is de bougie niet aan vervanging toe?

Hoe hoger de warmte graad des te minder word de zuiger gesmeerd en dus ook de cilinder zelf.

Het spul word te warm en bam! Warmloper. Niet te verwarren met een vastloper dat is iets anders.

ik kreeg deze tip van een mede forum lid. (Weet helaas niet meer wie maar mijn dank is groot)

Wat een bougie verschil kan maken in bijvoorbeeld de topsnelheid.

Ik heb een aerox die bij aanschaf 120 liep maar na een paar kilometers verloor die zijn power en reeds nog maar 40. Niet harder. (Warmtegraad 9 zat erin)

Uiteindelijk heb ik nu een warmte graad 8 bougie erin en loopt nu 80 met behoud van vermogen En snel optrekken.

Fabrieks af komen ze meestal met een 6 of 7 bougie.

Heb wel de mengsmering nu op 1:45 gezet maar ik denk erover om naar 1:40 te gaan.

Misschien heb je hier wat aan!

Gr Manuel.
 
Erg bedankt voor de reply’s Sparky en Manuel. Ik denk dat ik er toch maar naar laat kijken binnenkort voor de zekerheid, dan weet ik zeker dat ie niet uit elkaar valt tijdens het rijden als ik er zelf aan ga sleutelen. Mijn excuses eurokit, ik zal me in het vervolg aan het reglement houden wat betreft het plaatsen van de reply’s en het editen van mijn bericht. Nogmaals erg bedankt!
 
Jammer dat je het kluitje in het riet gooit maar ik kan het begrijpen vooral als je zo'n reactie krijgt van eurokit.

Ik wil hem niet in de rug vallen maar bij dit draadje heeft hij toch echt overdreven.

Je hebt welliswaar 3 maal achter elkaar een losse post gepubliceerd maar ik vindt het echt geen rommeltje zoals eurokit dit beweert.

@eurokit als je zo doorgaat durft er straks niemand meer iets te posten uit angst dat hij niet voldoet aan jouw regeltjes.

Een beetje meer begrip is aangewezen, vooral als het een nieuwe user betreft die z'n weg nog moet vinden.

Zo, ik wil het hierbij laten en hoop dat je in de toekomst een beetje meer begrip kunt opbrengen en wat vriendelijker reageert, want het gaat er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt!


Dat zijn niet MIJN regels, maar de algemene regels voor het gebruik van het forum.. We willen natuurlijk wel dat alles leesbaar en netjes blijft. 3 post in 2 minuten maken achter elkaar zie ik als onnodig. Dan kan je prima gewoon je vorige post even aanpassen. Is maar 2 minuten tijd.
 
Back
Top