Seqyy

Well-Known Member
Sinds afgelopen week heb ik problemen met mijn kleppen. Eerst heb ik ze opnieuw gesteld deed hij het 100 km goed daarna tijdens rijden vermogens verlies en viel hij uit. Nul compressie inlaatklep stond volledig dicht. Opnieuw gesteld rondje gereden opnieuw zelfde problemen met tijdens het rijden redelijk veel backfire, topsnelheid lag lager, vermogens verlies trok niet meer hoog in de toeren. Stond even later bij stoplicht hij viel uit en starte niet meer. Nu heb ik de kleppendeksel eraf gehaald wilde ik de speling controleren alleen gaat voelermaatje 20 net zo moeilijk tussen de inlaatklep als voelermaarje 10. Nu denk ik dat de klepveren te soepel zijn van de inlaat klep waardoor de speling niet te checken is. Iemand die het mij kan bevestigen of kan helpen?

Betreft hier om een:
Piaggio Zip 4t
Onlangs grote beurt gehad 500 a 1000km geleden.
50cc
Malossi CDI
Vario, trekveren en drukveren standaard.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de kleppen gesteld?
Beste is dit te doen als hij koud is.
Zie deze handleiding, even op de knop klikken om te downloaden.
 
kun je mischien een foto laten zien hoe het eruit zien dus het kleppenhuis en de kleppen?
Heb de kleppenhuis nog niet open gehaald, omdat ik eerst zeker wil weten dat het hier aan ligt. Dus kan je voor nu alleen deze foto's sturen.
 

Attachments

  • 20200323_162137.jpg
    20200323_162137.jpg
    285.7 KB · Views: 158
  • 20200323_162207.jpg
    20200323_162207.jpg
    425 KB · Views: 139
Hoe heb je de kleppen gesteld?
Beste is dit te doen als hij koud is.
Zie deze handleiding, even op de knop klikken om te downloaden.
Ja heb de klepspeling precies gesteld zoals er voor geschreven staat. Dus hier zou het niet aan kunnen liggen.
 
Ik neem aan dat je de krukas/nokkenas eerst op tijd hebt gezet en daarna pas de kleppen gesteld bij koude motor!

Wat doet die isolatie-tape bij je bougiekap?
 
Ik neem aan dat je de krukas/nokkenas eerst op tijd hebt gezet en daarna pas de kleppen gesteld bij koude motor!

Wat doet die isolatie-tape bij je bougiekap?
Ja klopt!

Die isolatie tape zit daar omdat het dopje daaronder anders steeds afzakt
 
Heb je de klep wel vast kunnen zetten met een moer? Is de foto wel van jouw situatie? Anders sla je jezelf toch voor t bolletje
Groet,
 
Sinds afgelopen week heb ik problemen met mijn kleppen. Eerst heb ik ze opnieuw gesteld deed hij het 100 km goed daarna tijdens rijden vermogens verlies en viel hij uit. Nul compressie inlaatklep stond volledig dicht. Opnieuw gesteld rondje gereden opnieuw zelfde problemen met tijdens het rijden redelijk veel backfire, topsnelheid lag lager, vermogens verlies trok niet meer hoog in de toeren. Stond even later bij stoplicht hij viel uit en starte niet meer. Nu heb ik de kleppendeksel eraf gehaald wilde ik de speling controleren alleen gaat voelermaatje 20 net zo moeilijk tussen de inlaatklep als voelermaarje 10. Nu denk ik dat de klepveren te soepel zijn van de inlaat klep waardoor de speling niet te checken is. Iemand die het mij kan bevestigen of kan helpen?

Betreft hier om een:
Piaggio Zip 4t
Onlangs grote beurt gehad 500 a 1000km geleden.
50cc
Malossi CDI
Vario, trekveren en drukveren standaard.
Post automatically merged:

Je kleppen deksel pakking is lek.
 
Helaas kan ik melden dat ik hetzelfde probleem heb. Kleppen goed gesteld (met moer etc.) en na een tijdje rijden en even stilzetten krijg ik hem niet meer aan de praat. Speling inlaatklep weer bijna 0. Snap niet goed wat dit te maken heeft met een lekke deksel pakking. Weet iemand wat er wel gedaan moet worden of wat de uitleg erachter is?
 
Als ik de foto goed bekijk zit er helemaal geen contra moer op de inlaat klep.
Ik hoop niet dat die onder in je carter ligt.
Helaas is de foto al.ruim een jaar geleden, dus zal het blok al wel kapot zijn
 
Helaas kan ik melden dat ik hetzelfde probleem heb. Kleppen goed gesteld (met moer etc.) en na een tijdje rijden en even stilzetten krijg ik hem niet meer aan de praat. Speling inlaatklep weer bijna 0. Snap niet goed wat dit te maken heeft met een lekke deksel pakking. Weet iemand wat er wel gedaan moet worden of wat de uitleg erachter is?
Heb je de moer dan wel goed aangedraait?
 
Hallo Berrie. Dat kan in geval van de foto idd het geval zijn. Zou je ook weten wat het probleem zou kunnen zijn wanneer er wel een contra moet op de inlaatklep zit?
Post automatically merged:

@4Slad4life. Ik heb me vandaag toegevoegd aan dit verhaal aangezien de problemen die ik tegenkwam van gelijke soort zijn. De foto's zijn echter van iemand anders (Segyy) en ik kan me voorstellen dat zijn probleem is opgelost. IK heb wel degelijk een moer gebruikt en die goed vastgezet.......
 
Last edited:
Jeroen het enigste wat ik zo gauw kan bedenken is dat de schroefdraad van je stelboutje of de schroefdraad van je tuimelaar niet goed is waardoor het boutje weer omhoog gedrukt wordt. Als je het contramoertje stevig vastzet en dan je motor start , en je hebt weer problemen , zit dan het moertje nog net zo vast , of zit die dan losser?
 
Mijn broer heeft hetzelfde gehad met zijn Yamaha TW125.
Bij iedere meting weer een andere klepafstand.
Bij nader inzien bleek de klepsteel krom te zijn waardoor de klep niet altijd goed in de zitting terugveerde.
 
Back
Top