Problemen met Gilardoni op Aerox

KDKreleger

Well-Known Member
Hoi Mensen,

Ik heb dus een Gilardoni Cilinder aluminium 70cc en hij wil niet boven de 95 op de teller komen met een Bidalot C16 en ook geen autowheelie.
Hij trekt geen autowheelie en komt niet hoger dan 95 op de koso teller. Mijn vraag was wat beter is. een yasuni r of een yasuni c16.
De monteur zegt namenlijk een Yasuni R met std ontsteking en een C16 met race ontsteking

Mijn Setup:
Gilardoni Italkit 70cc aluminium
22mm metrakit.
malossi vario
Malossi delta clutch koppeling.
Standaard onsteking.
Malossi E13 luchtfilter
Rode drukveer, en koppelingsveren
4,25 gram rollen ( lichter maakt overtoeren )
Kevlar snaar..
Sproeier 108, bougie is donkerbruin, NGK 10 bougie. (race )


gr. Kevin
 
Advertisement - register to remove this

ontsteking maakt niks uit , een C16 wil prima lopen op std ontsteking met deze cilinder.

de carburateur is iig al overdreven groot , zet je er een 17,5 op met std filter zal het weinig anders lopen..

ik zou persoonlijk ook geen 22mm willen maar maximaal een 21mm en dan met std filter! een stuk mooier met afstellen en blijft ook goed en zal niet onnodig rommel aanzuiger in het filter! en niet die tering herrie waardoor je meteen ook slechter hoort wat de scooter doet!

verder , rijdt je nog met een standaard vertanding? en was de cilinder ook nieuw?
 
vertanding

Vertanding is standaard. Maar een C16 is dus te hoog gegrepen voor deze cilinder? Het is de gilardoni cilinder met losse binnenkop. Trouwens een 22mm met een malossi m13 moet na mijn denken toch echt wel sneller gaan op de top dan een 17.5 met std neem ik aan.

gr. Kevin
 
Mag je eerst even uitleggen wat de carburateur grootte met top snelheid te maken heeft (merkbaar iig) :p.
 
een cilinder loopt niet tot 11.500 tpm oid...

dat ligt geheel aan de rest , en met name de uitlaat!!

een R is laagtoeriger dan een C16 , meer is er niet aan.. behalve dan dat beiden het er gewoon goed op kunnen doen..

een carburateur heeft weinig met de topsnelheid te maken , bovendien , een grotere carburateur is hoogstens lastiger , verder niet (voor op straat)
 
dat is een ander verhaal , als je er een C21 op zet gaat ie wel verder door , met een R haal je misschien maar 10..

dat ligt een deel aan de cilinder en een deel aan de uitlaat , daarnaast nog een aantal kleine dingen die meespelen...

Gianelli shot is een goed uitlaatje voor deze cilinder , alleen zou ik dus een andere carburateur monteren , en zelf zou ik er zeker een langere vertanding in zetten.
 
Back
Top