Problemen met benzineslang

JinLun

New Member
Ik ben nu al een tijdje bezig met een chinese scooter genaamd Jinlun fighter 50 (JL50QT-5) na een boel problemen opgelost te hebben (scooter stond lang stil ) is er een probleem met de benzineslang.

Er lijkt teveel lucht te blijven in de benzineslang. De benzine die er doorheen gaat is ook niet echt bijzonder veel, komt er zeer moeizaam uit. Als je aan de luchtslang zuigt komt er wel een normale hoeveelheid uit.

Nadat er een kleine hoeveelheid zonder lucht erin kwam, liep de motor heel snel en sloeg af.

Wat zie ik over het hoofd? Nieuwe membraan aangesloten, nieuwe luchtslang, nieuwe benzineslang, nieuwe bougie, allemaal geprobeerd.
 
Advertisement - register to remove this

Is de nieuwe brandstofslang niet te lang?
Het wil wel eens voorkomen dat zo'n slang net iets te lang is waardoor de toevoer stagneert.
Beetje zwanenhals idee krijgt men dan..., zwaartekracht gaat dan tegenwerken.

Best is om de slang(en) direct vanaf de vacuumkraan naar de carburateur aan te sluiten zonder vreemde bochten.
Weet niet of dit het geval is uiteraard, maar dit komt vrij veel voor in de praktijk is mijn ervaring.
Dit heeft te maken met de onderdruk die dan niet constant blijft.
Aangezien de brandstofkraan werkt d.m.v. bovendruk en onderdruk van de zuiger is het goed mogelijk dat het membraan in de kraan hapert.
 
Da
Is de nieuwe brandstofslang niet te lang?
Het wil wel eens voorkomen dat zo'n slang net iets te lang is waardoor de toevoer stagneert.
Beetje zwanenhals idee krijgt men dan..., zwaartekracht gaat dan tegenwerken.

Best is om de slang(en) direct vanaf de vacuumkraan naar de carburateur aan te sluiten zonder vreemde bochten.
Weet niet of dit het geval is uiteraard, maar dit komt vrij veel voor in de praktijk is mijn ervaring.
Dit heeft te maken met de onderdruk die dan niet constant blijft.
Aangezien de brandstofkraan werkt d.m.v. bovendruk en onderdruk van de zuiger is het goed mogelijk dat het membraan in de kraan hapert.

Dat heb ik ook nagekeken. De luchtslang moest ik al inkorten omdat ik opmerkte dat er een scheurtje in zat. Maar er is een mogelijkheid om die nog verder in te korten.

De brandstofslang zit al zeer sterk erop, maar een klein beetje beweging nog mogelijk. Als ik het indrukte, leek het lucht iets minder te worden, maar het laatste stuk bleek niet haalbaar.
 
Zou zelf eerst de motor olie na kijken (neem aan dat het om een 4-takt gaat.. Een 4takt die te lang stilstaat, heeft waarschijnlijk condens in de olie zitten.. Die wil je eruit hebben voordat je de motor start, aangezien vocht / water met olie niet zo lekker mengt en helemaal niet goed smeert..

Ook de olie peil is zeer belangrijk.. Stond deze al te laag, dan zou ik ben mezelf afvragen of er niet meer mis met het motorblok is..
Ook als deze olie er niet meer zo heel fris eruit ziet.
 
Back
Top