Problemen met afstellen Peugeot Jetforce

ooodjjbooo

Well-Known Member
Goedendag allen,

Gisteren en vandaag redelijk lang bezig geweest met afstellen nadat mn doppler s3r binnen was gekomen voor de Peugeot Jetforce C-Tech versie. Het is me uiteindelijk gelukt na 2 dagen zwoegen om hem lekker te laten lopen maar er zitten nog een aantal dips in die ik er niet echt uit krijg.

Het toerenverloop van 0-25 is best dramatisch heel erg laag. Je kunt vanuit stilstand de scooter gewoon tegen houden. Na een 25 Schieten de toeren opeens goed omhoog en trekt die ineen keer door naar een 70/75. En na deze periode zakt die weer in toeren waar die na mijn mening zonder het toerenverlies nog wel even door had gekund naar 80/90.

Setup:
Stnd cilinder
P1 vario / 4,7 gr rollen
Stnd koppeling / malossi gele drukveer / Malossi rode treveren
Malossi Kevlar snaar / ligt gelijk met de glijbus
Stnd PY15 Gurntner Carb / Sproeier 60 / Bougie mooi bruin
Peugeot Vertikaal pri vertanding 34/12

Wat o wat is mijn probleem. logisch gezien zou je zeggen strakkere trekveren. Maar met stnd veren, malossi geel en malossi rood is het nog steeds hetzelfde. Ikzelf denk dat ie misschien te zwaar vertand is (RF is 10,625)
 
Advertisement - register to remove this

Vandaag eigenlijk de eerste grote rit gemaakt en ondervonden dat ie wat traag uit de bocht komt. Mogelijk dus nog lichtere rollen dus. Maar hebben te zware roller ook invloed op het terug zakken in toeren op top? Logisch gezien zouden de toeren daar juist omhoog moeten schieten...
 
Setup:
Stnd cilinder
P1 vario / 4,7 gr rollen
Stnd koppeling / malossi gele drukveer / Malossi rode treveren
Malossi Kevlar snaar / ligt gelijk met de glijbus
Stnd PY15 Gurntner Carb / Sproeier 60 / Bougie mooi bruin
Peugeot Vertikaal pri vertanding 34/12

Staat er al ;) Deed ie ook met de stnd drukveel trouwens. Dit probleem speelt al sinds stnd uitlaat eigenlijk (het terugvallen in toeren)...
 
Back
Top