Problemen krukas monteren

een hele duidelijke uitleg Eurokit!

bedankt voor deze hele toelichting.
ben jij zelf monteur van beroep? je weet best veel technische en mechanische onderdelen en de werking er van.
ik heb zelf google al doorzocht maar ik heb tot op heden nog niet veel over de werking van het des betreffende onderdeel gevonden.

Gelukkig hebben ze de variant met het wieltje niet meer in gebruik. je moet er niet aan denken wat er gebeurt als dat los komt en op de krukas komt te liggen.

nogmaals dank voor de volledige uitleg
 
Nee ben geen monteur, maar heb wel sinds 1999 al een scooter.. En rijd momenteel in 2017 / 2018 nog steeds scooter. Zover ik dingen zelf kan doen, doe ik dat ook. Bij twijfel laat ik hem liever iemand doen met meer ervaring.

Heb zover dit gehad:


In 1999 een nieuwe scooter gekocht via mijn ouders:
- Peugeot vivacity grenade red (was het model toen het model net nieuw op de markt kwam)
(iedereen op school dat een Aprilia / Piaggio , Benelli, Yamaha en noem het maar op)
(in onderdelen verkocht omdat een nieuwe voorvork destijds erg duur was)
De scooter heb ik veel gebruikt voor school / stage / werk.

- Daarna een 2ehandse Aprilia Rally LC (grijs model) Helaas heb ik deze niet lang in gebruik gehad.
Onderdelen zijn vandaag bijna niet meer aan te komen.

- Toen kon ik via een collega een oude tomos 25km kopen voor 20 euro, en dus mee genomen.
aardig wat geld erin gestopt.. Later weer weg gedaan wegens problemen.

- Vond het minarelli H blok altijd geweldig, toen voor een ApriliA SR gegaan, deze was ook 2ehands.. Moest er weer een hoop aan verbouwd worden, geen zin in gehad en toen verkocht.

-Toen een nieuwe tomos standard 25km gekocht omdat ik die tweedehands troep zat was.
Had het ding bij een niet geweldige dealer gekocht (service was gewoon kut) Heb hier wel een tijd mee door gereden.