Problemen als mijn scooter niet warm is

VinnFactory

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb laatst een Aprilia SR Factory via marktplaats gekocht, hij doet het goed, met een sito plus eronder draai ik nu ongeveer 70 echte kilometers en hij trekt een groot aantal scooters eruit,,

Wat alleen minder is is dat als hij niet warm is hij echt gewoon kut rijdt;
als de temp. meter op mijn display nog op 0 staat:
-kan er niemand achterop, dan slaat hij af (als hij warm is kan dit wel)
-rookt ie als de tering
-hapert ie en zijdt langzaam en stug

iemand een idee wat er mis is & hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Alvast bedankt9||6,,

Vincent
 
Advertisement - register to remove this

choke?

Heb je handmatige choke, of electrische?

Mijn scooter bleef laatst opeens niet meer stationair draaien, zag ik even later dat de aansluiting van de electrische choke los zat. Vast gedaan en deed het perfect!
 
check je lucht filter ff en kijk ff op je sproeier wel goed is en of er geen vuil in zit kan namelijk een vuiltje zijn

oke een vriend van me weet wel hoe hij dit allemaal doet, ik vervang dus mijn luchtfilter voor een nieuwe en even checken of er een goede sproeier op zit en dan zou hij dus weer normaal moeten starten,, right?
 
oke een vriend van me weet wel hoe hij dit allemaal doet, ik vervang dus mijn luchtfilter voor een nieuwe en even checken of er een goede sproeier op zit en dan zou hij dus weer normaal moeten starten,, right?

nieuwe luchtfilter is niet nodig! gewoon schoonmaken met cif ofzo maar dan wel perfect helemaal droogmaken(fohnen) anders gaat t fout...:winner:
 
Een luchtfilter gaat lang mee. Er zit een soort spons in, het luchtfilter element. Deze kan wel heel vies worden. Is een kwestie van die even eruit halen en kijken of die niet vol met benzine olie zand of andere troep zit. Is dat wel het geval dan kan je voor een paar euro een nieuwe halen en die erin doen.
 
Een luchtfilter gaat lang mee. Er zit een soort spons in, het luchtfilter element. Deze kan wel heel vies worden. Is een kwestie van die even eruit halen en kijken of die niet vol met benzine olie zand of andere troep zit. Is dat wel het geval dan kan je voor een paar euro een nieuwe halen en die erin doen.
klopt, ik zou ook de kant waar ie de lucht aanzuigt aan de binnenkant insmeren met olie, dat trekt het vuikl aan als zand enzo en voorkomt dat het in je filter komt

dat ik dat met mn beZopen kop nog kan typen:winner:
 
Back
Top