problemen alpha styling ledjes en angel eye piaggio zip.

Joerik0165

New Member
hallo, ik heb problemen met mijn alpha styling ledjes en met mijn angel eye. Ik had alles goed aangesloten en alles deed het zoals het moest. Maar een paar dagen later sprong mijn zekering, daarna had ik er een automatische zekering ingezet om te kijken waarom hij was gesprongen, maar na alles ingedrukt te hebben sprong de zekering niet. Dus ik weet ook niet hoezo de zekering sprong. Maar sinds de zekering is gesprongen doet de ring van mijn angel eye het niet meer, maar grootlicht wel. En als ik mijn linker knipperlicht aanzet blijft het witte licht branden dus dan zie je oranje en wit doorelkaar. terwijl rechts het wel gewoon normaal doet. En mijn achterlicht in de spoiler doet het ook niet meer, maar als ik rem weer wel. Weet iemand misschien waardoor dit kan komen en hoe ik dit op kan lossen? (de zekering is daarna ook nooit meer gesprongen)
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn misschien dat door de sluiting , iets kapot is gebrand in je angel eye . Als je het schema ervan hebt kun je hem testen , door los te maken van de kabelboom , en op massa , en een losse draad van de accu te proberen .
maar als ik rem weer wel.
Dit kan , een massa probleem zijn , maar is het dan het remlicht wat je ziet , of zie je echt het achterlicht ook gaan branden , is rem en achterlicht dan zo gescheiden , dat je het verschil ziet . En anders ook deze even apart testen met losse draden . Hoe zwaar is de zekering die er nu inzit ? en hoe zwaar degene , die gesprongen is ?
 
Het uitschakelen van de dagrijverlichting als het knipperlicht spanning krijgt, gebeurt in de knipperunit zelf dus ik ben bang dat er daar iets mis is.
Maar zoals @trabiarie reeds opmerkte, het beste kun je zaken testen direct op de accu, dan weet je tenminste zeker dat het aan de unit ligt en niet aan de rest van de installatie van de scooter.
Hoeveel ampere was die automatische zekering en was deze wel voor 12 Volt?
Krijgt je achterlicht en angle eye wel spanning of is er iets gebeurd bij de aftakking op je contactslot als gevolg van die kortsluiting, want ik ga ervan uit dat je deze wel op de gelijkspanning van de accu hebt aangesloten?
 
Kan zijn misschien dat door de sluiting , iets kapot is gebrand in je angel eye . Als je het schema ervan hebt kun je hem testen , door los te maken van de kabelboom , en op massa , en een losse draad van de accu te proberen .

Dit kan , een massa probleem zijn , maar is het dan het remlicht wat je ziet , of zie je echt het achterlicht ook gaan branden , is rem en achterlicht dan zo gescheiden , dat je het verschil ziet . En anders ook deze even apart testen met losse draden . Hoe zwaar is de zekering die er nu inzit ? en hoe zwaar degene , die gesprongen is ?
7,5 en die gesprongen was ook 7,5
Post automatically merged:

Het uitschakelen van de dagrijverlichting als het knipperlicht spanning krijgt, gebeurt in de knipperunit zelf dus ik ben bang dat er daar iets mis is.
Maar zoals @trabiarie reeds opmerkte, het beste kun je zaken testen direct op de accu, dan weet je tenminste zeker dat het aan de unit ligt en niet aan de rest van de installatie van de scooter.
Hoeveel ampere was die automatische zekering en was deze wel voor 12 Volt?
Krijgt je achterlicht en angle eye wel spanning of is er iets gebeurd bij de aftakking op je contactslot als gevolg van die kortsluiting, want ik ga ervan uit dat je deze wel op de gelijkspanning van de accu hebt aangesloten?
die automatische was 10. Mijn vader heeft de spanning overal getest en was allemaal gewoon goed. Maar alles deed het eerst wel gewoon helemaal perfect, dus lijkt mij dat het aan de lampen zelf ligt. Maar waardoor het is gekomen heb ik geen idee. Ik heb de alpha ledjes aangesloten zoals ze het hebben uitgelegt op youtube freshparts. En ik heb de angeleye aangesloten zoals siparts het uitlegde. En alles deed het goed.
 
Last edited:
De verschijnselen die je beschrijft wijzen op een massaprobleem of sluiting.
Zelf Alphaleds gemonteerd hebbende vermoed ik dat je je AC en DC spanning door elkaar hebt gegooid.

Is het een 4t of een 2t?
 
De verschijnselen die je beschrijft wijzen op een massaprobleem of sluiting.
Zelf Alphaleds gemonteerd hebbende vermoed ik dat je je AC en DC spanning door elkaar hebt gegooid.

Is het een 4t of een 2t?
4t 2017, maar had alles wel gewoon goed aangesloten dus het is niks met verkeerd aangesloten ofzo.
 
Volgens mij was toen alles al gelijkspanning voor de verlichting.

En ik geloof dat je overtuigd bent dat het goed aangesloten is, maar wat je beschrijft wijst daar niet op.
Kunnen kabels/connectoren het frame raken misschien, dat je ergens dus aarde maakt waar je het niet wil?
 
Het uitschakelen van de dagrijverlichting als het knipperlicht spanning krijgt, gebeurt in de knipperunit zelf dus ik ben bang dat er daar iets mis is.
Maar zoals @trabiarie reeds opmerkte, het beste kun je zaken testen direct op de accu, dan weet je tenminste zeker dat het aan de unit ligt en niet aan de rest van de installatie van de scooter.
Hoeveel ampere was die automatische zekering en was deze wel voor 12 Volt?
Krijgt je achterlicht en angle eye wel spanning of is er iets gebeurd bij de aftakking op je contactslot als gevolg van die kortsluiting, want ik ga ervan uit dat je deze wel op de gelijkspanning van de accu hebt aangesloten?
ik weet niet zeker of die automatische zekering wel 12 volt was eigenlijk. Als dat niet het geval was en het was een hogere volt, kan het dan daaraan liggen?
Post automatically merged:

Volgens mij was toen alles al gelijkspanning voor de verlichting.

En ik geloof dat je overtuigd bent dat het goed aangesloten is, maar wat je beschrijft wijst daar niet op.
Kunnen kabels/connectoren het frame raken misschien, dat je ergens dus aarde maakt waar je het niet wil?
Jawel alles is goed aangesloten gesoldeerd en al. Nee want anders zou de zekering nu nogsteeds wel moeten springen.
Post automatically merged:

Volgens mij was toen alles al gelijkspanning voor de verlichting.

En ik geloof dat je overtuigd bent dat het goed aangesloten is, maar wat je beschrijft wijst daar niet op.
Kunnen kabels/connectoren het frame raken misschien, dat je ergens dus aarde maakt waar je het niet wil?
Zou het misschien door die automatische zekering kunnen komen? Als die teveel volt zou zijn geweest? edit: trouwens da kan nii want mijn accu levert maar 12v en ik had er een 10 ampere 32 volt automatische zekering in zitten dus da zou geen verschil moeten maken toch?
 
Last edited:
Gaat volgens mij om het amperage van de zekering . Gaat er meer ampere doorheen , als de aangegeven waarde ( door kortsluiting) klapt de zekering .
 
Mja niet helemaal het is de combi van volt en amperes. 12v 10a is 120watt max dan klapt die. 32v 10a is 320watt max dan klapt die.

Dus steek een goede zekering!

Maar gezien ik volgens mij begrijp dat met de zwaardere zekering er niks begint te roken en wel alles heel blijft heb je misschien gewoon pech gehad de 1e 2 keer of er is een kabelbreukje dat soms kortsluiting maakt. Dat is lastig te vinden.
 
Back
Top