Probleempjes met CPI snorretje

Enterprise

Well-Known Member
Hoi, ik ben de scooter van een vriend aan het maken.
Hij kreeg hem niet meer aan de praat en ook was de kickstart as met de halve man doorgedraaid aan de kant waar de kickstarter erop gezet wordt.
Ik heb deze as vervangen en er een andere bougie ingegooid.
Toen sprong die mooi aan en liep ook goed stationair, als ik gas gaf, liep de kickstart ronsel aan tegen dat stukje bij de kickstarteras in het carterdeksel.
Nu heb ik gezien dat het rondsel op de krukas as bevestigd was met een of andere rare ring erachter die het ronsel dus ongeveer 1-2 mm naar buiten duwt. Deze verwijderd en alles in elkaar gezet. Scooter starte, liep goed. Kwam mooi op toeren. Maat van mij dingetje opgehaald, rijd de berg op en slaat af. Tank leeg en kwam niet goed op toeren.
Ik heb hem gestart en hij liep eerst niet stationair, toen heb ik een beetje liggen kutten met het gas en maakte hij weinig toeren, liep hij stationair en ging de band een beetje draaien, dus de koppeling is het al niet. Als ik dan gas gaf dan maakte die heel even toeren en dan bleef die eigenlijk soort van hangen met een stotter.
Ik heb daarna de carburateur losgehaald en het membraam eruit om te kijken of het probleem daaraan lag. In de carb zat een klein beetje vuiligheid dat ik schoon heb gemaakt, sproeier kan ik mooi door heen kijken enzo. Ik heb het membraam en daar zat ook een klein beetje vuil in. Ik denk omdat mijn maat met een lege tank heeft gereden? Ik kan ook echt door een ienie mini klein spleetje kijken dus dat is ook niet goed. Alles schoongemaakt, weer gemonteerd en toen zag ik dat er een scheur in het spruitstuk zit bij de carburateur. Op dit moment, start de scooter helemaal niet meer. Hij wilt aanslaan, duidelijk hoorbaar maar verrekt het.

Nu vraag ik mij af, komt de scooter niet op toeren door het membraan en het spruitstuk? Ik ga deze morgen vervangen maar vraag me af waar het nog meer aan kan liggen. Ik voeg ook even een foto toe van de scheur in het spruitstuk.
 
Advertisement - register to remove this

Dat was te verwachten met zo'n scheur in het rubber.
Wel netjes van je om, zonder feedback van anderen, de oplossing te melden...
Hoi hoi, bedankt voor het bericht. Dit heb ik eignlijk gedaan zodat er niemand een heel verhaal zou gaan typen terwijl het probleem inmiddels verholpe is.

Het was eigenlijk niet de scheur in het rubber dat het euvel veroorzaakte, deze was gescheurd maar nog niet helemaal door. Het membraam was wel helemaal gaar, deze dingen vervangen en toen starte die weer netjes. Toen had ik dat buisje uit de luchtfilter getrokken(Lijkt op een minarelli filter) en toen liep hij heerlijk. Te grote sproeier dus. Ik kon me gewoon in eerste instantie niet voorstellen dat het de afstelling was omdat hij daar al mee gereden had en echt uit het niks in de toeren bleef hangen. Ik heb in het verleden wel eens een typhoon gehad met een te grote sproeier en die ging echt stotteren in plaats van zo in de toeren hangen.
 
Valse lucht is in vele gevallen ook de oorzaak van het blijven hangen in toeren, bij jouw dus niet blijkbaar.
Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met de
Scoot.
 
Back
Top