This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleempje Speedfight 2

Xizer

Well-Known Member
Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Ik heb een Speedfight 2 die langzaam maar zeker bij warme motor moeilijk op toeren komt. Als de scooter koud is heeft hij nergens last van.

Nou ben ik gister de scooter eens uit elkaar gaan halen en heb ik geconstateerd dat de bougie zeker eens vervangen mag worden. Dit is dus ook het eerste wat ik ga doen.

Het is een snorscooter die ongeveer 50km/h loopt. Verder is de ring uit de vario en zitten er zwarte loodjes in (geen idee hoeveel gram). Tevens zag ik dat er een rode koppelingsveer op zit.

Ook heb ik vaker wanneer ik optrek dat de scooter niet op gang lijkt te komen en dan als het ware 'aangrijpt' en lomp voorruit schiet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en is het mogelijk om mij een goede set up te geven met betrekking tot kleur loodjes / trekveertjes / koppelingsveer om de scooter zo goed mogelijk te laten lopen?

Heeft er misschien ook iemand een link naar de juiste koppelingssleutel voor mijn scoot? Ik zag namelijk dat er nogal wat verschillende zijn!

Alvast bedankt!

Mvg,

Benny

dit komt waarschijnlijk door slijtage ,meestal de v-snaar icm de rollen , drukveer en trekveren.

echter omdat het een snor is kan het zijn dat je net iets lichter in rollen moet dat het dan goed is , een snor slijt namelijk lang zo snel niet. waarschijnlijk zit er nu 13 gram in , dat zit er std in namelijk.

de bougie kan dit niet veroorzaken , maar kun je natuurlijk altijd even vervangen.

Hey,

Thanks voor je reaktie. Bougie is het waarschijnlijk inderdaad niet maar die moet zowieso vervangen worden. Normaal schuur ik ze nog wel eens wat op met schuurpapier maar daar was in dit geval geen beginnen aan.

Koppelingveren vervangen wilde ik inderdaad zowieso doen, maar dr zijn zoveel verschillende kleuren dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Wat kun jij me aanraden? En hoeveel lichter kan ik gaan met de loodjes?!

dan moet je dus eerst weten wat erin zit , en aan kleur heb je weinig , elk merk heeft eigen kleuren , en die zijn onderling verschillend ,en ook al zou de kleur gelijk zijn zijn ze nog niet gelijk..

er zit onderling HEEL veel verschil in veren , de veren kun je het beste met de hand voelen wat er ongeveer in zit ,en heb je dan eenmaal een paar setjes trekveren kun je aan de hand van je bevindingen bepalen wat er ongeveer in moet en dan proberen , daarna kun je nog zeggen of je sterkere of mischien slappere trekveren moet hebben.

het beste is om EERST de rollen eens te vervangen ,en de dikte van de snaar meten.

trekveren kun je later nog vervangen.

drukveer kun je ook gewoon opmeten btw..

in een werkplaatshandboek staan de waardes wel van wat het moet zijn , maar die zul je zelf even moeten zoeken.

Thanks voor de reakties zo ver! Even nog een vraagje tussendoor;

Ik heb de vario losgehaald vanmiddag. Nou zag ik dat er een dun ringetje (hooguit 1 á 2 mm dik) achter het busje zit waar de vario overheen schuift.
Is dit ringetje bedoeld als begrenzer of heeft dit nog een andere functie en moet ik hem laten zitten?

Alvast bedankt!