Probleempje met netwerk internet verbinding delen..

Grijz

Well-Known Member
Ik heb een probleem met mijn netwerk. Ik ben zelf de host naar het internet in ons thuisnetwerk, en de verbinding wordt ook netjes tot stand gebracht. Alleen als mijn pc 10 minuten niet gebruikt wordt, gaat de internet verbinding op de andere pc uit. Mijn pc heeft dan nog gewoon verbinding met internet, en als we de muis bewegen kan de pc beneden ook gewoon weer op het internet.

mijn waslijstje:
-Mijn pc (host): AMD XP1700+, 256mb DDR met Win XP.
-Andere pc: AMD Thunderbird 1000, 1024mb SDram met Win XP.
-Ik heb mijn schermbeveiliging uitstaan en alle opties om stroom te sparen ook. Ik heb bij mijn energiebeheer op mijn pc gekeken en daar staat ook alles gewoon goed (dus niet dat hij na 10 minuten op stand by gaat of de netwerkkaart uitschakelt ofzo).
-De pc's hebben beiden dezelfde netwerkkaart (10/100 ethernet kaartje) en zijn verbonden dmv een crossed-UTP kabel zodat we geen hub ertussen hoeven te zetten om de internet verbinding te delen.

Wie o wie?
 
Advertisement - register to remove this

ik weet wel hoe ik mijn internet verbinding moet delen enzo.. dat is allang voor mekaar, heb het ook al tig malen gedaan.. maar dit keer valt ie dus uit als ik de server 10 minuten lang niet gebruik (dan wordt 'ie dus idle)
 
Hmmmz.. meestal kan ik computer problemen zo oplossen.. maar als ik dat ding (computer)niet voor me heb weet ik het ook niet! Als je XP heb kan je ik misschien helpen d.m.v. remote help ofsow
Of netmeeting.. laat maar wete via PM
 
Gebruik je standaard sharing van Win XP? Ze dat anders is uit en draai Winroute is. Die standaard netwerk delen onzin werkt in mijn ogen meestal niet zo geweldig :)
 
Jah, heb gewoon standaard internet verbinding delen.. maar ik had dat eerst namelijk niet, heb eigenlijk geen zin om nieuwe programma's te moeten installeren enzo
 
t heeft idd bij mij ook altijd prima gewerkt totdat ik een paar weken terug me pc moest formatteren. De instellingen zijn precies hetzelfde als voorheen, maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien :S
 
ik heb ook gezeik gehad met standaard internet delen mij vader kon een zooi website niet openen, voorheen wel. alles op dertig verschillende manieren geprobeerd werkt niet. Toen een weekje winroute gebruikt en dat werkte wel. Alleen ik heb nu router en heb helemaal nergens last van
 
mayb dit:
start --> settings --> control panel --> internet options --> connections --> settings --> advanced -->

Disconnect if idle for.... blablabla
Disconnect when connection is nog longer needed
 
mayb dit:
start --> settings --> control panel --> internet options --> connections --> settings --> advanced -->

Disconnect if idle for.... blablabla
Disconnect when connection is nog longer needed

Nee, dat is het niet. Mijn pc is gewoon nog verbonden met internet, en die van beneden ook gewoon nog met die van mij, alleen het internet verbinding delen staat even uitgeschakeld dan.. maar daar kan ik niets bij vinden
 
Mjah, internet valt dus uit als pc in "standby" mode gaat?
Moet je even de priority van de nic hoger zetten, zodat die wel info door blijft senden en receiven. zo uit me hoofd
 
Back
Top