This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem

venne

Well-Known Member
hey
Ik heb eens gekeken naar mijn uitlaat van mijn booster. Hij is roest en schilfert af. Wat kan ik daar tegen doen?

Mijn ander probleem is dat er als ik wil optrekken er kleine vlammetjes uit mijn uitlaat komt. Weet er iemand wat dat is?

is genoeg over te vinden bij de search. en die vlammetjes lijkt me een probleem met je ontsteking, bougie, of als je een begrenzer hebt, je begrenzer

Uitlaat tegen roesten = elke dag met olie insmeren (gewoon de olie die je in je scooter gooit jah ) wel alleen insmeren als die heet is, anders loopt het er weer af.... (en niet die dampen inademen he )

Kleine vlammetjes? Dat lijkt erop dat er benzine in je uitlaat stroomt, en zodra de rest in je cilinder verbrand, de benzine in je uitlaat ook gaat branden... maar ik kan het mis hebben....

als mijn uitlaat warm heeft en ik giet er olie op gaat dat niet meer schilferen dan tevoren? ik weet echt niet hoe het komt van die vlammetjes

hoe kan het nou aan je ontsteking liggen als er een vlam uit je uitlaat komt..... vuur ontstaat door de 3 dingen die nodig zijn
1. iets brandbaars - waarschijnlijk benzine
2. lucht - die al in je uitlaat zit?
3. een vonk oid - de explosie die je zuiger weer omlaag duwt...

dus wat heb dat met je ontsteking te maken??

Vriend van me was zo stom om ze begrenzer eruit te halen, maar dan alle draadjes op ze accu te laten zitten. Dus wij rijden, en op gegeven moment ging dat ding gewoon knallen uit de uitlaat, met vonken en alles. Dit kwam omdat een van die draadjes tegen een metaal ding, ze koelhuis aan zaten.

hoe kan het dat er benzine in je uitlaat komt???
Omdat het mengsel niet goed ontstoken wordt. En hoe komt dit, dit kan meerdere oorzaken hebben waarschijnlijk staat je ontsteking dan niet goed, of is er iets stuk.

edit: en ik denk dat ie met vlammetjes vonken bedoelt

alles staat onder stroom zodat het mengsel zeker te vroeg of te laat ontploft.... en dus er mengsel in je uitlaat terecht komt.... en dus vlammetjes uit de uitlaat komt :W

voila

als je verf allemaal afgebladerd is , kan je met een boormachien + staalborsteltje de rest eraf doen, en insmeren met olie, dan word die terug perfect, voor die ploffen kan je kijken of je aardingsdraad goed is aangesloten en indien nodig een extra naar je frame trekken, storingsvrije bogiedop, en alle draden eens nalopen op scheurtjes oid.

evo racer ik heb eens met een staalborstel erop gezeten en het resultaat is dat mijn uitlaat een deel grijs is? moet ik hem helemaal afwrijven en dan in olie doen of nu gewoon olie smeren?

bedankt voor de hulp

Als je terugleest: Uitlaat tegen roesten = elke dag met olie insmeren (gewoon de olie die je in je scooter gooit jah ) wel alleen insmeren als die heet is, anders loopt het er weer af.... (en niet die dampen inademen he ) Maar wel eerst ff helemaal schuren. Thanks to MadGlaz.

Ps. Ik snapte al niet wat je bedoelde evo racer Maar tis okay

@ venne, niet met een staalborstel want dan krijg je allemaal van die dikke groeven enrin, je kan beter een boormachien met zo een rond staalborsteltje erop nemen en eventueel als er een paar krasjes zijn met waterschuurpapier erover gaan. edit: en daarna doen wat unknownscoot zegt, olie smeren voor dat je gaat rijden

ehhmm ik had ook vlammetjes / vonken uit de uitlaat maar dit kwam door dat er een katalisator inzit.

hij werd zo heet dat als ik in het donker reed een rode gloed uit me uitlaat kwam. en een soort vlam.

dit was met zo een aprilia pot.