probleem

Status
Not open for further replies.

CraZy_M

. .. AeroX4Life .. .
ik heb van de week een nieuwe carburateur erin gezet, hij werkt alleen als ik zelf aan de vacuum slang zuig, anders niet, en nog iets!
Als ik de motor aan kick gaatie gelijk volgas zeg maar, en als ik me gashendel gebruik gaatie steeds zachter, als ik hem helemaal in houd stoptie gewoon, das dus omgekeerd van hoe het zou moeten zijn, iemand enig idee van wat ik fout heb gedaan?

Advertisement - register to remove this

ergens de gaskabel te strak ofzo , en anders valse lucht , dan gaat ie hoog in toeren lopen en zuigt slecht aan. (een veel te kleine sproeier heeft ook wel eens dit effect)

In elkaar gezet toen je op je kop hing??

Met je gashendel, kan zijn dat je de kabel de foute kant op hebt lopen, en als je er dan aan draait, duwt die de kabel de carb. in... De kabel moet van je aflopen, dus van de binnenkant van het stuur naar de buitenkant spannen en dichtmaken, dan moet dat opgelost zijn..

En als die alleen benzineaanzuigt als je aan de vacuumslang ligt te zuigen, zou het eens kunnen zijn dat je vacuum naar de haaien is, kijk daar dus eens na, en anders benzinekraantje erop :)

Greetz,
Gavin!
@ Your Service!

heeft er anders mischien effe een plaatje van een 17,5DO en kan daar pijltjes bij zetten waar welke kabels in moeten, dan kannik in ieder geval controleren of ik alles wel helemaal goed heb gedaan.;)

ik denk dat ie gewoon lekt bij je spruitstuk.
hierdoor kan ie daar lucht aan zuigen en zuigt ie niet hard genoeg aan je vacuum.

en als je aan je vacuum slang zuigt en hij doet het dan wel dan zit je benz slang in ieder geval goed.

olie slangetje is heel klein en dus ook een heel klein nippeltje.

en die je over houd is voor je vacuum.

maar is er een manier hoe ik kan testen of me spruitstuk nog goed is?
er zitten wel wat barstjes bij de aansluiting naar de carb.
maar die zijn volges mij niet diep en komt er ook geen lucht doorheen

btw... als ik em gestart heb(door aan de vacuum slang te zuigen) zie ik dat hij wel lucht zuigt en hard ook, waar je normaal je luchtfilter aansluit

Last edited:
ineens doettie ut nu gewoon... vaage zooi allemaal maar goed, nu zit ik nogsteeds met de gaskabel, ik zie dat mijn gasschijf de stationair scroef amper aanraakt, ik heb de verstelring al weggehaald, en me kabel is dus blijkbaar nog steeds te klein, moet ik nu een grotere kabel kope?
zo ja, Welke lengte dan ongeveer?(tis een aerox btw.. dus mischien iemand met een aerox die dat weet..)

je hebt gewoon universele kabeltjes daarvoor.
je kunt ze zo bij de dealer kopen kost 2 euro dacht ik.
tis een kabeltje met aan de ene kant zon blokje die gaat naar je carb en aan de andere kant kun je zon blokje eropschroefen bij je gashendel............. heb ik ook een keer moeten doen

bij mij zijn het 2 kabels, 1 kortere die aan me gashendel zit en 1 lange die aan me carb zit, de kabels zijn met elkaar aangesloten doormiddel van "iets waar ik geen benaming voor heb;)"

ok.. me gaskabel is ok, nu weer een nieuw probleem,
Scooter start, je geeft gas en hij accelereert zeer traag en gaat vervolgens niet harder dan 5km ofzo(komt haast niet vooruit) en dan zaktie weer in en gaatie weer accelereren en zo gaat t maar door!

ik heb eerst een 76 geprobeert, dat was helemaal knudde
daarna een 78, accelereerde langzaam, reedt daarna iets van 30 denk ik. dus ik denk dat ik een 80 nodig heb, of niet?

Status
Not open for further replies.
Back