Probleem

Joey267

New Member
Vandaag reed ik naar een winkel met de scooter (circa 100 meter) en alles deed het prima. Toen ik uit de winkel kwam en de scooter wilde starten gebeurde er niks toen ik het elektrisch probeerde. Met 2 keer kicken was ie aan.
Nu is het volgende. Normaal als 1 knipperlicht kapot gaat, krijgt de ander teveel stroom waardoor die snel gaat knipperen. Nu doen al mijn knipperlichten dat. Ook de toeter maakt een raar geluid. Als de motor uit staat en ik zet het contact aan, dan gaat ook de benzine meter niet omhoog.
2 maanden geleden bij een grote beurt zijn de accu en CDI al vervangen, daar kan het dus niet aan liggen.
Het gaat om een retro scooter uit 2010.

Iemand een idee? BVD
 
Advertisement - register to remove this

Zitten de accupolen wel goed vast ?
Heb ik laatst ook gehad.
Soms wel en soms niet starten.
Knippers werkten snel/langzaam.
Knipperrelais maakte geluid alsof deze sluiting had.
Claxon maakte een half/half geluid.
Bij mij bleek te plus niet goed vast te zitten.
Vastgezet en het probleem was opgelost.
 
Zitten de accupolen wel goed vast ?
Heb ik laatst ook gehad.
Soms wel en soms niet starten.
Knippers werkten snel/langzaam.
Knipperrelais maakte geluid alsof deze sluiting had.
Claxon maakte een half/half geluid.
Bij mij bleek te plus niet goed vast te zitten.
Vastgezet en het probleem was opgelost.

+1
 
Zou als eerst aanraden om de kabelboom bloot te leggen, en alles beetje voor beetje te inspecteren.. Wellicht kom je dan dingen tegen die niet zo horen te zitten.. Problemen kunnen zijn, kabelbreuk op een of meerdere plaatsen.. (zelfs 1 draad kan op meerdere plekken breukjes hebben.

Geoxideerde stekkers in de kabelboom.. Dan kan er bij regen en vocht indringen water in de stekkers komen en de boel gaat oxideren en tast de verbinding(en) aan.. Even een controlle werkje dus.
 
Back
Top