probleem

Status
Not open for further replies.

Scarrie

ScaR ?
gister dr70 gestoke op mina hori, reed best lekkr alleen had andere sproeier nodig ( met gele drukveer :D )
ik grotere sproeier erin gedaan, was ie nog te klein, nog grotere erin gedaan..
ik kick en ineens een dikke knal en komt er rook uit de uitlaat, daarna gestart, klinkt hij kei rot alsof de uitlaat er niet goed opzit.
wat kan dit zijn..
 
Advertisement - register to remove this

misschien dat de sproeier Te groot is want dan krijg je ook wel eens dat ie gaat ploffen en niezen uit de uitlaat.
kijk ff of je pakking niet kapot is gegaan bij je uitlaat.
maar bij een 70cc is het wel beter om een grotere carburateur te nemen d8 ik...
 
dr zit un 19mm dellorto op, en khad sproeier 94 eraan gedaan, toen kickte ik hoorde ik un dikke plof en toen kwam er wat rook uit de uitlaat
toen sproeier 88 erin gestoke, maakte hij nog un gluid alsof de uitlaat niet vast zat.... kzal de pakking is nakijken, ik dacht zelf eerst misschien de keerring, maar waarom zou die dan ineens klinke alsof de uitlaat eraf lag... maar de variokant keerring was ut iig niet.. als iemand nog andere id's heeft dan hoor ik ze graag :)
 
Oja, dat had een vriend van me ook uit Goes met zijn vuurvos.. :) Zijn ontsteking was kaduuk. Kijk of je een vonk heb, als je die hebt, is je ontsteking iig niet kapot. Als de vonk erg klein is, verkort dan evt. de bobine draad en vervang de bougie dop. vervang desnoods allebij. :)
 
Bounkass said:
Oja, dat had een vriend van me ook uit Goes met zijn vuurvos.. :) Zijn ontsteking was kaduuk. Kijk of je een vonk heb, als je die hebt, is je ontsteking iig niet kapot. Als de vonk erg klein is, verkort dan evt. de bobine draad en vervang de bougie dop. vervang desnoods allebij. :)

is niet kapot, want hij vonkt nog gwoon en hij deed 't ineens niet meer na het vervangen van sproeier
 
Bounkass said:
Oja, dat had een vriend van me ook uit Goes met zijn vuurvos.. :) Zijn ontsteking was kaduuk. Kijk of je een vonk heb, als je die hebt, is je ontsteking iig niet kapot. Als de vonk erg klein is, verkort dan evt. de bobine draad en vervang de bougie dop. vervang desnoods allebij. :)
Waarom in godsnaam de bobine draad (waarschijnlijk bedoel je de bougiekabel) verkorten? Heeft echt geen effect op je vonk.

EDIT: Hoe loopt je scooter eigenlijk en blijft hij lopen als je hem eenmaal hebt gestart?

PS Wat doet die gele drukveer ertoe ik heb er ook een gele in hangen bij me DR70 loopt perfect.
 
DeJongh said:
Waarom in godsnaam de bobine draad (waarschijnlijk bedoel je de bougiekabel) verkorten? Heeft echt geen effect op je vonk.

EDIT: Hoe loopt je scooter eigenlijk en blijft hij lopen als je hem eenmaal hebt gestart?

PS Wat doet die gele drukveer ertoe ik heb er ook een gele in hangen bij me DR70 loopt perfect.

Ja die bedoel ik ja.. :p Het kán efect hebben, minder weerstand. Helpt bij sommige auto's als ie te lang is. Waarom bij scooters niet?
 
DeJongh said:
Waarom in godsnaam de bobine draad (waarschijnlijk bedoel je de bougiekabel) verkorten? Heeft echt geen effect op je vonk.

EDIT: Hoe loopt je scooter eigenlijk en blijft hij lopen als je hem eenmaal hebt gestart?

PS Wat doet die gele drukveer ertoe ik heb er ook een gele in hangen bij me DR70 loopt perfect.

als ik um aan heb en de carterkap eraf haal hoor je hard getik van de krukas kome, en je ziet dat de krukas niet recht draait, je ziet um un beetje naar onder tikke bij de vario, en toen ik wou kicke sloeg hij trug... ik kon niet doorkicke en toen nog un keer kon ik wel kicke
 
redenen:

1) krukas evt. scheef
2) lagers kapoetski

ik zou je cilinder ook even nakijken en zuiger, als je krukas scheef in de lager zitten, kan je zuiger ook geen schuren tegen je wand denks?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top