Probleem, vloeistof onder de scooter.

ruubs91

New Member
Hallo allemaal,

Eergisteren scooter van mijn vriendin meegenomen om wat boodschappen te doen. Eenmaal terug uit de winkel ligt de scooter op de grond met een plas vloeistof er onder... recht opgezet het lekken stopte, de scooter proberen terug te starten wat goed ging, eerste paar meters optrekken ging ook goed maar bij meer gas leek het erop of hij druk verloor(?) Met minimaal gas naar huis gereden wat goed ging.
Eenmaal thuis aangekomen zie ik een slang los hangen waar de (beige kleur) vloeistof tot op heden uit lekt.
Mijn kennis m.b.t. scooters is beperkt maar ik ben zeker niet onhandig. Helaas kon ik zo 1-2-3 niet zien waar deze slang op moet.

Ik wil graag jullie hulp inschakelen hoe ik dit kan oplossen. Het gaat om een SYM Cello. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.20180221_100240.jpg 20180220_095834.jpg 20180221_100255.jpg


Mod-edit: Ik wil je erop wijzen dat iedereen heel graag dringend hulp nodig heeft. Dus zou je voortaan graag gewoon een normale topic titel willen gebruiken.. Door extra aandacht te trekken krijg je echter niet perse meer aandacht. Het is nogal irritant als topics de boventoon gaan voeren. Ik zal het dit keer aanpassen.. Volgende keer word het een waarschuwing. Ga niet blijven waarschuwen omtrend dit.
Neem aan dat iedereen zich volwassen kan opstellen en gewoon een normale topic kan maken.
 
Advertisement - register to remove this

*Eenmaal terug uit de winkel ligt de scooter op de grond*


Is hij om geduwd?

*Eenmaal thuis aangekomen zie ik een slang los hangen waar de (beige kleur) vloeistof tot op heden uit lekt.*

Is dat niet gewoon een `overloop` slangetje.? Zelfde als je benzine morst dat het via een richtje naar een slangentje en dan op de grond komt.


De enigste vloeistof wat de scooter heeft is motor olie of vertandings olie..
Motorblok is verder lucht gekoeld, dus nee er zit geen koelvloeistof in.


Zou zeker aan raden om het peil van de motorolie te controleren even als de olie van de vertanding.

Daarnaast kan er olie in het luchtfilter zijn gelopen of en via de motor ontluchtings slang.
 
Die slang is om Sludge ( vocht uit Carter ontluchting af te tappen ) , onderaan de slang zit een dopje , die regelmatig verwijderd moet worden om de sludge af te tappen ( vocht en drap ).
Dit klinkt mij inderdaad logisch omdat er vieze bruin/beige vocht uit kwam. Het dopje is er dus helaas vanaf. Enig idee waar ik een nieuwe zou kunnen bestellen?
 
*Eenmaal terug uit de winkel ligt de scooter op de grond*


Is hij om geduwd?

*Eenmaal thuis aangekomen zie ik een slang los hangen waar de (beige kleur) vloeistof tot op heden uit lekt.*

Is dat niet gewoon een `overloop` slangetje.? Zelfde als je benzine morst dat het via een richtje naar een slangentje en dan op de grond komt.


De enigste vloeistof wat de scooter heeft is motor olie of vertandings olie..
Motorblok is verder lucht gekoeld, dus nee er zit geen koelvloeistof in.


Zou zeker aan raden om het peil van de motorolie te controleren even als de olie van de vertanding.

Daarnaast kan er olie in het luchtfilter zijn gelopen of en via de motor ontluchtings slang.
Ga er wel van uit dat hij is omgeduwd

Ik weet niet of het gewoon een overloop slangetje is, voor mij is niks gewoon m.b.t. scooters :confused:

olie peil had ik al nagekeken en dat zag er goed uit, de luchtfilter ga ik zeker nog even goed na kijken.

er lag dus echt een behoorlijke plas met bruin/beige vloeistof of zoals Brute-Force hierboven aangeeft sludge op de grond
 
Dit klinkt mij inderdaad logisch omdat er vieze bruin/beige vocht uit kwam. Het dopje is er dus helaas vanaf. Enig idee waar ik een nieuwe zou kunnen bestellen?
Laat je fantasie de vrije loop.
Een afdek-dopje kan je makkelijk zelf maken/fabriceren.
Denk aan een dopje van een fietsband of autoband.
Een prop van rubber is ook afdoende.
 
Hallo allemaal,

Eergisteren scooter van mijn vriendin meegenomen om wat boodschappen te doen. Eenmaal terug uit de winkel ligt de scooter op de grond met een plas vloeistof er onder... recht opgezet het lekken stopte, de scooter proberen terug te starten wat goed ging, eerste paar meters optrekken ging ook goed maar bij meer gas leek het erop of hij druk verloor(?) Met minimaal gas naar huis gereden wat goed ging.
Eenmaal thuis aangekomen zie ik een slang los hangen waar de (beige kleur) vloeistof tot op heden uit lekt.
Mijn kennis m.b.t. scooters is beperkt maar ik ben zeker niet onhandig. Helaas kon ik zo 1-2-3 niet zien waar deze slang op moet.

Ik wil graag jullie hulp inschakelen hoe ik dit kan oplossen. Het gaat om een SYM Cello. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.View attachment 49620 View attachment 49621 View attachment 49622


Mod-edit: Ik wil je erop wijzen dat iedereen heel graag dringend hulp nodig heeft. Dus zou je voortaan graag gewoon een normale topic titel willen gebruiken.. Door extra aandacht te trekken krijg je echter niet perse meer aandacht. Het is nogal irritant als topics de boventoon gaan voeren. Ik zal het dit keer aanpassen.. Volgende keer word het een waarschuwing. Ga niet blijven waarschuwen omtrend dit.
Neem aan dat iedereen zich volwassen kan opstellen en gewoon een normale topic kan maken.
wat ik net ook nog zag, binnenkort gaat ie stotteren, je ziet een kabel met zo een oogje boven je carterkap, die is aan het oxideren(heel groen aan het worden) dat maakt een slecht contact en zorgt voor veel weerstand, niet dat het iets met deze topic te maken heeft maar dat je het weet, gewoon even nieuw oogje aanpitsen of je kan het een beetje opschuren/poetsen. anders heb je binnenkort een slechte massa verbinding op je frame waardor je scooter fel gaat stotteren en niet meer kan starten
 
wat ik net ook nog zag, binnenkort gaat ie stotteren, je ziet een kabel met zo een oogje boven je carterkap, die is aan het oxideren(heel groen aan het worden) dat maakt een slecht contact en zorgt voor veel weerstand, niet dat het iets met deze topic te maken heeft maar dat je het weet, gewoon even nieuw oogje aanpitsen of je kan het een beetje opschuren/poetsen
Gewoon een geänodiseerde bout geen groene aanslag.
Kijk maar naar de koppen van zn carterkap :p
Niks mis mee dus.​
oww had ik niet gezien :)
 
Dat groene blauwe op die carterbouten is de standaard fabrieks verzegeling.. Dan kan je als monteur zien of ze los zijn geweest, en of dan er beweging erin is geweest.. Is een controle markering.
 
Back
Top