probleem@tillotson

r-ox

TCL
Wia kan mij ff helpen ik heb nu de 27mm tillotson ( kartcarbu) erop maar op het moment dat ik niet kick loopt de benzine heel langzaam door na 5min staat er dan gewoon een laagje benzine op me vlinderklep.
Moet je bij deze carb. als de tank er boven zit elke keer de benzine toevoer afsluiten als je stil staat?

Advertisement - register to remove this

hier hoor ik veel problemen over, ik heb het namelijk ook gehad met mijn Ibea 29,5mm ( bij mij zelfs halve liter branstof in de uitlaat :)...

Er zit een veertje in de kartcarb, die is dus bij jou op dit moment te licht van kracht, die zorgt voor de benzine toevoer....
Jou tankdruk is te groot!!! dus je benzine drukt als het ware te hard door dat slangetje heen, in de carb... en drukt dat veertje al een heeeeel klein beetje open en dan gaat er dus een heel klein beetje benzine lopen door een sproeier...DUS OOK TERWIJL DE MOTOR NIET EENS LOOPT...en loopt ie dus vol als het ware

Oplossing= bij een kart-shop een STERKER veertje laten monteren en dan druk meten met een speciaal metertje die ze daar hebben..

groetjes

Alfonso

he thnx ik druk er eerst ook ff revsie setje in en mischien de tank verplaatsen :)
hij moet gewoon lopen @ klaaswaal :)
zal het helpen als ik er elke keer een klein beetje benzine in doen?

TANK MOET BOVEN DE CARB ZITTEN!!!!!!

je kan wel bijvoorbeeld als je problemen hebt met starten wat benzine ofzo in je carb vernevelen....

Alfonso

ik merkte wel dat toen ik hem de eerste keer starte een hele lading benzine erin vloog en hij wel in 1 keer starte maar nu verzuipt hij telkens ik ga wel ff een gewone benzinekraan monteren dan kan ik hem uitzetten

Originally posted by Alfonso1
TANK MOET BOVEN DE CARB ZITTEN!!!!!!

je kan wel bijvoorbeeld als je problemen hebt met starten wat benzine ofzo in je carb vernevelen....

Alfonso

Ik las dat er pomp carbs werden gebruikt op karts omdat de tank lager dan de carb zit.

Originally posted by Alfonso1
kart heb ook vaak een benzine pomp erbij...... vandaar dus...

ik dacht dat je die kon weglaten met een POMP carb. Maar misschien heb ik het mis, ik heb zelf nog nooit zoon ding in mijn handen gehad.

het kan zijn dat ik dat misschien ook mis heb hoor, maar naar mijn weten is die pomp alleen nodig als de tank op de 1 of andere manier te laag zit ofzo...

Alfonso

probleem op gelost ik heb er een revisie setje in gedrukt
alleen nog afstellen want hij valt dood bij volgas en dan cya all @ klaaswaal

ik weet niet wat jiij onder revisren verstaat maar ik was er 10min mee bezig
kapje los alle pakkingen nieuw, nieuw vlotternaald+ hefboompje en nieuwe "sproeier"

Was het een 2e hands carb dan??? De tillotson die ik had was oke namelijk, druk is namelijk erg hoog van ee nstandaard tillotson.

Als ie 2e hands was kan ik eht me wel voorstellen ja.

Back