probleem sym jet 50

Jappe

Well-Known Member
Ik heb net een probleem met men sym :s

Vandaag ging ik tanken en reed daarna rustig naar huis. Een half uurtje later wou ik weer vertrekken naar Leuven, terrasje doen met wat vrienden :) maar hij startte niet.

Ik weet niet zo heel veel af van scooters dus kan iemand me misschien vertellen waar dat aan kan liggen? Het is zeer vervelend en zeker met het goede weer op komst.
 
Advertisement - register to remove this

het kan zoveel zijn..
wel de goede brandstof getankt?
bougie kapot?
bougie dop eraf?

er zijn zoveel dingen die niet goed kunnen zijn..
 
juiste brandstof is getankt + bougie nagekeken en daar is niets mee mis. Kan het misschien eraan liggen dat hij teveel brandstof doorgeeft waardoor hij verzuipt?
 
te grote sproeier :)

kan ook aan het weer liggen..
het word iets warmer en het gezegde luidt: hoe warmer hoe armer.. (in mengels)
maar zoveel dat hij niet start.. dat lijkt me stug :)
misschien zit er iets verstopt ofzo.. je carb eens schoonmaken van binnen
 
het kan zoveel zijn..
wel de goede brandstof getankt?
bougie kapot?
bougie dop eraf?

er zijn zoveel dingen die niet goed kunnen zijn..

hoe zou je verkeerde brandstof kunnen tanken dan
- v-power lijkt me niet echt schadelijk =P
- shellina is alleen maar meer smering dus ook niet echt schadelijk
- met diesel krijg je hem in de eerste instantie toch niet aan de praat

en die gelode benzine soorten verkopen ze volgens mij nergens meer.
 
Ik heb een sym jet euro x uit 2004. Nou heb ik m'n orginele standaard uitlaat vervangen omdat er 2 scheurtjes in zaten en de demping comleet los. Voorheen reed ie met alleen de varioring eruit 60/65, maar nu ik de nieuwe uitlaat, een standaard ixil(zo'n universele) eronder heb rijdt ie nog maar 50/55 zonder prop. Ik heb ook de prop aan het uiteinde (dat korte pijpje) eruit gehaald, waardoor die volgens mij wel iets beter trekt in het begin, (als ik tegen de 50 zit gaan de laatste kilometers langzaam) maar naar mijn idee niet harder rijdt. Wel is het zo dat wanneer ik wind mee heb of licht heuveltje af rijdt, dat ie wel harder kan, lijkt het. Wat kan ik doen zodat ie wel z'n top haalt? Of is dat gewoon niet mogelijk?

Klopt het trouwens dat ie ook cdi begrenst is, ik heb het kastje gevonden, maar weet niet echt of het klopt.

Groetjes
 
Back
Top