This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem polini evo 2, mina horizontaal!

Status
Not open for further replies.
kan zijn dat er wat van de boven en onderkant is afgedraait, met een vulplaat eronder kloppen je timingen dan niet meer.

heb je een foto ervan?

dat is dus niet zo , dan kan het ook gewoon zo zijn dat ie alsnog alleen maar stotterd en niet op gang komt..

Ja gasschuif enz gaat gewoon omhoog, cilinder IS afgedraaid heb ik gehoord. 5mm van onderkant dus met opvulplaat zou hij goed moeten lopen?
Kan het zijn dat mn setup van var en koppel dan misch (omdat die nog op mijn 70cc polin corsa afgesteld staat) niet strak enzo genoeg staat?
Heb eigenlijk niet meer geprobeerd aan te passen
gr

dat heb ik toch gezegd?

probeer eens 2 gram lichter ,een evo reageert pas bij strakkere drukveren , lichtere rollen en strakkere trekveren , en soms ben je degelijke vario's e.d. nodig om het geheel uberhaupt goed ter KUNNEN laten lopen..

verder kun je een 5mm afgedraaide cilinder niet op een std carter zetten zonder problemen ,dan zou de zuiger namelijk ruim boven de cilinder uit steken en zou de zuiger gewoon tegen de kop aankomen..

hieruit maak ik dus ook op dat je helemaal geen squish hebt gemeten??

verder zijn zulke setups ZEER gevoelig , keuze van uitlaat is belangrijk ,de hele inlaat moet perfect zijn , alleen al een setje verkeerde membraanplaten kan al genoeg zijn om een setup voor geen meter te laten lopen..

of lekkende krukaskeerring, verkeerde bougie oid , of gewoon een slechte massakabel..

een extra massakabel is eigenlijk overbodig overigens , de originele kabel zit op de startmotor , deze moet er dus wel opzitten ,en in goeie staat zijn.

het is dus eigenlijk nooit een extra massa maar een reserve of vervangingsmassakabel , de originele kabel is ruim voldoende namelijk.

squish is gemeten op 1mm zoals hier boven al ergens staat, dit was zoals spNk zegt inderdaad MET opvul plaat.
v-force membraan, heb al verschillende bougies geprobeerd (ook verschillende merken en hittegraden)
Krukaskeeringen zijn perfect want met mn polini corsa 70 rijdt hij weer perfect.
Heb een normale multivar en deltaclutch met sterkste veertjes.
Heb een c16 dus uitlaat moet ook geen probleem vormen.
Ik denk toch dat ik dan eens hele lichte rollen erin moet monteren en verder kijken wat hij doet.
Maar bedankt verder voor je hulp

heb ook gehad met me blok, blok loopt perfect met polini corsa70,21mm,vl14,hebo vario,stage6 koppeling, yasuni r

ik evo2 erop, pro race uitlaat, rolletjes en sproeiers geklloot maar liep ook voor geen meter!!

Status
Not open for further replies.