Probleem polini evo 2, mina horizontaal!

Status
Not open for further replies.

Stefan-beta

Faster & stronger
Hallo,
Ik zit al een paar jaar in het vak brommers maar ben nu echt iets tegen gekomen waar zelfs mijn collegas zo snel geen antwoord op hebben.
Nouja niet het antwoord wat ik graag wil horen:P
Ik heb gisteren mijn mooie polini evo 2 gemonteerd op mijn beta,
Hij startte perfect de eerste keer enzo, maar hij stotterd en komt niet op toeren..
Afstelling verkeerd?
Heb er maar gewoon een 17.5 onder gehouden waar hij ook op zou moeten lopen!
Heb al genoeg geprobeerd,
sproeier 74 (met en zonder luchtfilter)
sproeier 82 (met en zonder luchtfilter)
sproeier 90(met en zonder luchtfilter)
Maar niks hielp, hij wil niet in toeren komen..
Squish is wel iets ruimer gehouden dan normaal moet omdat ik er nog dagelijks mee ga rijden.
3 nieuwe bougies geprobeerd (je weet maar nooit)
Zuiger zit goed,
En oja. wat mijn collegas dus vertelde: polini evo heeft geen opvul voetpakking bij mina horizontaal wat de mijne dus wel nodig had?
Echt heel apart..
Zonder kwam de zuiger er uit gezet zegmaar;)
Iemand nog ideen?

Alvast heel erg bedankt.
Gr
Stefan:#

Advertisement - register to remove this

je hebt zekers te weten de zuiger er goed in gezet ?
lijkt me toch dat er een voetpakking tussen moet? hoe heb je anders de squish goed gezet..of bedoel je iets anders met die opvul voetpakking.

Wat voor ontsteking gebruik je ?
goed massa ?

JA zeker weten (anders had een evo ook al vastgelopen omdat de zuigerveer precies boven samenkomt en dus in de fluitpoort van de uitlaat vast zou moeten zitten als hij omgedraaid zit)
ja ben de naam even kwijt..
Dikke voetpakking van aluminium die je erbij krijgt van 5 mm
Dus valse lucht lijkt me ook niet echt.
Hiervoor zat er een polini corsa 70 op en reed hij nog perfect mee.
Ontsteking standaart en massa is ook nog goed want heb er niks afgehaald van massadraden;)

Niks geen opties verder?
Anders gooi ik er opnieuw mn corsa onder en kijk ik wel wanneer ik echt tijd hem om het een keer te gaan doen..

gewoon de afstelling van de rollen en drukveer en trekveren waarschijnlijk , zet er eens 2 gram lichter in bijv met een redelijk sterke drukveer..

wat voor setup heb je dan?

Mischien maakt je ontsteking kortsluiting...
want toen de van mij kortsluiting maakte hij starte wel omdat het draadje tegen het vliegwiel kwam bleef hij aan staan maar hij stoterde als ik gas gaf

Ja maar dan zou je denken dat hij met wiel van de grond wel flink toeren moet gaan beuken toch?
En dat doet hij ook niet..
@ctv18:
Ontsteking is nog goed, heb mijn 70 corsa er weer onder gezet vanavond en hij loopt gewoon super. (en bij mij zit mijn scooter nog gewoon GOED in elkaar:P) maar bedankt!

Maar weet iemand of er standaart bij de evo een grondplaat (voetpakking van 5mm dik) onder moet?? op een mina horizontaal;)
Want ik heb hem van een maat gekocht die hem nog geen 250 km op zn speedfight(sprintproject die hij verkoopt) heb gehad overgekocht, en hij zei dat hij niks heb moeten aanpassen om hem op zn speedfight te maken.
Maar stel dat hij onderaan de cilinder wat weg heeft gebeund op zn werk, en dat ik daarom de grondplaat wel nodig heb, mijn collegas vertelden ook al dat die grondplaat er standaart niet onder hoord en dat er dan aan is gepruld.
Gr

Maar weet iemand of er standaart bij de evo een grondplaat (voetpakking van 5mm dik) onder moet?? op een mina horizontaal;)
Want ik heb hem van een maat gekocht die hem nog geen 250 km op zn speedfight(sprintproject die hij verkoopt) heb gehad overgekocht, en hij zei dat hij niks heb moeten aanpassen om hem op zn speedfight te maken.
Maar stel dat hij onderaan de cilinder wat weg heeft gebeund op zn werk, en dat ik daarom de grondplaat wel nodig heb, mijn collegas vertelden ook al dat die grondplaat er standaart niet onder hoord en dat er dan aan is gepruld.
Gr

Een std Evo2 voor Mina Horizontaal heeft geen voetplaat/spacer van 5mm, dit tenzij je een krukas hebt met 85mm drijfstang. Mina std is 80mm.

Die plaat moet opzich niks uitmaken; zolang het maar goed gemonteerd zit.

Had die vriend van jou een Mina Evo 2 onder zijn speedfight zitten? Misschien dat hij die spacer eronder had zitten vanwege waterkanalen in de cilinder.

Als je die spacer eronder hebt zitten, dan moet je die weghalen en kijken of je zuiger boven in de cilinder komt, tot het randje, maar zeker niet erover heen.

Een std Evo2 voor Mina Horizontaal heeft geen voetplaat/spacer van 5mm, dit tenzij je een krukas hebt met 85mm drijfstang. Mina std is 80mm.

Die plaat moet opzich niks uitmaken; zolang het maar goed gemonteerd zit.

Had die vriend van jou een Mina Evo 2 onder zijn speedfight zitten? Misschien dat hij die spacer eronder had zitten vanwege waterkanalen in de cilinder.

Als je die spacer eronder hebt zitten, dan moet je die weghalen en kijken of je zuiger boven in de cilinder komt, tot het randje, maar zeker niet erover heen.

Power1 krukasje, is volgens mij 80mm.
Ik moet de spacer eronder anders komt hij inderdaad over de rand.
Squish is nu te groot gehouden, staat precies op 1mm

Power1 krukasje, is volgens mij 80mm.
Ik moet de spacer eronder anders komt hij inderdaad over de rand.
Squish is nu te groot gehouden, staat precies op 1mm

Power1 is 80mm. Dan is die cilinder bewerkt = korter gemaakt. 1mm squish is veel, maar hij zou er wel op moeten lopen.

Ja of ik zat er aan te denken dat hij mischien de verkeerde zuiger heeft meegegeven..
Dan kan dit ook niet kloppen toch?
Maar hij zou bewerkt met een spacer van 5mm wel moeten lopen??

Zal dit kunnen helpen?
Mijn polini corsa 70 rijd gewoon super met een hittegraad 9 bougie.
Waarom zou hij met een corsa en de zelfde bougie dan meer massa nodig hebben ofzo?
gr:)
Ik weet het niet, ik had er ook geen nodig met een DR70, S6Pro of airsal. Toen ik een due plus monteerde had ik er echter wel 1 extra nodig, anders stotterde hij als een gek. Gewoon proberen:!

Ja of ik zat er aan te denken dat hij mischien de verkeerde zuiger heeft meegegeven..
Dan kan dit ook niet kloppen toch?
Maar hij zou bewerkt met een spacer van 5mm wel moeten lopen??

Ja dat kan ook. Als je dat nou eens uitzoekt. Kan je het niet aan die vriend vragen van je?

kan het niet zijn dat er ze er een zuiger in hebben gezet van een MHR Cross ofzo?
daarbij ligt het piston gat ook hoger dan een normale zuiger.. dat daarom die 5mm plaat nodig moet zijn om het weer gelijk te krijgen met 80mm as..

ik roep maar wat

Als het gat hoger zit dan een normale zuiger zou je toch juist een nog grotere verbranding ruimte hebben?

ja als het gat hoger zit steekt hij toch minder ver uit?
Heb het al geprobeerd..
Hij stotterde als een gek met sproeier 74, 82 en 90.
Dit was met opvulplaat en squish (groot gehouden) 1 mm.
gr

Status
Not open for further replies.
Back