Probleem: Peugeot Vivacity smoort en houdt in bij wegrijden

Lsdekker

Well-Known Member
Dag Heren,

Sinds kort heb ik een 2e hands scooter. De scooter rijdt overigens prima op een klein punt na.

Probleem: als de scooter warm is en ik weg wil rijden uit stilstand heb ik afentoe het idee dat hij smoort en hierdoor ook niet van zijn plaats af wil komen. Speel ik met het gas dan pikt hij hem op een gegeven moment goed op en trekt hij wel aardig door. De scooter is overigens helemaal orgineel.

Ik zelf dacht misschien aan een koppelingsprobleem. De scooter heeft een nieuwe v-snaar, cilinder, zuiger.

Zou het zo kunnen zijn dat de koppeling af is en deze slipt door slijtage en hierdoor bij het weg rijden net niet genoeg grip heeft om de scooter van zijn plaats te krijgen. Als hij eenmaal de vaste verbinding heeft loopt de scooter gewoon goed.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb / had dit ook. met de carburateur te kuisen en mijn luchtschroef op normale stand te zetten is het grotendeels weg. maar ook nog niet helemaal dus ben benieuwd naar de antwoorden hier.
 
Ik heb dit probleem ook.
Bij mij merk ik dat als ik een Sito uitlaat erop zet (prop verwijderd) dat de hij niet trekt tussen 0-15 km/h.

Dan kan ik rommelen met vario balletjes wat ik wil maar het probleem blijft aanwezig.

Een Sito uitlaat kan overigens ook standaard lijken.

Een beetje rommelen met balletjes of carburateur afstelling kan helpen maar ik ben er zelf nog niet uit.

Ik rijd nu met 6.7 grams balletjes in een polini vario met een snelle Sito pijp.

Ik hoor graag of iemand een configuratie heeft met een Sito en dit probleem (evt deels) heeft weten op te lossen.
 
Probeer dan eens wat strakkere trekveren.. En het zijn vario rolletjes, geen balletjes/loodjes of wat dan ook.

En let in het vervolg een beetje op de datum, of maak een eigen topic aan. Maar vragen zoals deze kunnen ook in het kleine vraagjes topic.
 
Back
Top