Probleem peugeot fox

mister_fix_it

Active Member
nou had ik een tijdje geleden al een topic aangemaakt, ( https://scooterforum.net/threads/warmlopen-peugeot-fox.212172/#post-3533182 )
dit bleek te liggen aan een te grote sproeier, maar de fox blijft maar raar doen.

Ik heb er inmiddels een 70cc Airsal op liggen. en loopt goed, maar als ik een stuk volgas rijd, dan houdt ie ineens in, en wil die afslaan. ik kan hem dan nog met wat spelen met het gas nog aan de praat houden. Als dat gebeurt hoor je dan ook ineens een geluid of de uitlaat lekt.
Als je het gas los laat hoor je TOKTOKTOK, maar met gas geven klinkt ie normaal.
Ik dacht eerst dat de zuiger tegen de kop kwam, dus een dubbele voetpakking gemonteerd. (die zit er nog steeds op, omdat de uitlaatpoort ook niet helemaal vrij kwam, en de zuiger iets boven de kop uit kwam)
Ik dacht dat de oude originele kop krom was, dus maar een malossi 70cc kop gekocht en erop gezet.
Het probleem blijft. Als ik hem start, (ff warm laat worden) kan ik zeg maar 500mtr tot een kilomter volgas rijden, en dan ineens BWHAAAAAAH niks meer, en moet ik moeite doen om hem aan de praat te houden. Ik word er gek van. Vervolgens kan ik wel nog rustig naar huis rijden.
Post automatically merged:

fuck it, ik trek morgen het hele blok er onder vandaan, ga hem splitsen, en weer helemaal opnieuw in elkaar zetten met nieuwe pakkingen. Ik krijg morgen als het goed is andere uitlaat binnen (voor mina horI) die ik aan ga passen voor mn fox, een nieuw spruistuk en carberateur (17,5mm) en heb al nieuw carbon membraam plaatjes liggen.

Ik zit nog te denken of de tecnigas uitlaat misschien teveel tegendruk geeft en zo ergens iets eruit blaast (koppakking of membraam ofzo??)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top