Probleem overrange

Michapicha

Remmen Is Angst
Iemand een idee?

2 weken terug overrange in mn woon-werk aerox gezet die nog op de plank lag. Sindsdien is top lager dan ervoor, hij stijgt na de werking van de vario ook niet meer in toeren. (Normaal op +/- 9500 vario werking, daarna toerenstijging tot de top op +/- 10900). Snaar komt helemaal bovenin vario. Iemand een idee waarom hij geen overtoeren meer maakt op top? Heb al andere drukveren en rollen geprobeerd.
Top was voorheen 105 met originele poulies en Multivar. Nu met overrange (nieuw uit verpakking) +/- 90.

Setup;
Malossi Sport 70 getuned.
Yas R
Rito kruk/polini lagers
21mm DO, std aangepast luchtfilter, std spruit
VForce membraam.
MHR Multivar (MHR2000 genoemd op Piaggio)
Malossi overrange poulies
MHR ventilvar
MHR vertandingsdeksel
Stage6 Racing mk2 koppeling
Stage6 Wingcooler kopp.huis
Polini 13/44 primair
 
Advertisement - register to remove this

Gecontroleerd met een stift ?
Ook de carter uitgefreesd zodat de snaar niet tegen de ribben van de carter aan slaat ?

Ik noem wat zaken op die bij mij op komen.
Geen verwijt of zoiets dergelijks.
Ja ook het carter uitgefreesd, zal niet de eerste overrange zijn die ik leg.
En nee niet met stift gecontroleerd, dat is nooit secuur. En buiten dat was de vario gloednieuw en poulies ook en je ziet t duidelijk waar die gelopen heeft.
Als het een simpel probleem was had ik het zelf al wel opgelost. Is gewoon iets aparts waardoor die geen overtoeren maakt nadat de vario is uitgewerkt.
 
Overrange heeft nog te weinig nut op zo'n setup, overrange werkt perfect op hoogtoerige 70cc blokken die 14k rpm draaien. Heb et vroeger ook op een DR70 geprobeert en zonder enige succes en werd en net als bij jou zelfs slechter op
 
Overrange heeft nog te weinig nut op zo'n setup, overrange werkt perfect op hoogtoerige 70cc blokken die 14k rpm draaien. Heb et vroeger ook op een DR70 geprobeert en zonder enige succes en werd en net als bij jou zelfs slechter op
Mja dat zou t ook kunnen zijn, maar hij levert misschien hetzelfde koppel als een hoogtoerige cil, alleen de toeren en zo ook de pk's niet. Dus rondkrijgen kan het probleem niet zijn in mijn ogen. Ga het nog even proberen met een andere overrange vario. Zit nu MHR multivar in uit 2000. (Tegenhanger van de MHR2000 voor piaggio) met 16×13 rollen maar wel overrange, de allereerste die ze ooit uit hebben gebracht. Vandeweek ff kijken met MHR2013. Als t dan nog niet weg is dan weet ik t zeker en zet ik mn getunede Replica er wel op.
 
Mja dat zou t ook kunnen zijn, maar hij levert misschien hetzelfde koppel als een hoogtoerige cil, alleen de toeren en zo ook de pk's niet. Dus rondkrijgen kan het probleem niet zijn in mijn ogen. Ga het nog even proberen met een andere overrange vario. Zit nu MHR multivar in uit 2000. (Tegenhanger van de MHR2000 voor piaggio) met 16×13 rollen maar wel overrange, de allereerste die ze ooit uit hebben gebracht. Vandeweek ff kijken met MHR2013. Als t dan nog niet weg is dan weet ik t zeker en zet ik mn getunede Replica er wel op.
Waarom wachten, meteen erop knallen kan natuurlijk dat die MHR2000 gewoon helemaal op is. Niet zo heel gek, heb hier nog wel wat mhr team variohuisjes liggen als je wil? Als jij de verzendkosten betaald stuur ik je er wel 2 ofzo op. Als is het maar om te testen
 
Waarom wachten, meteen erop knallen kan natuurlijk dat die MHR2000 gewoon helemaal op is. Niet zo heel gek, heb hier nog wel wat mhr team variohuisjes liggen als je wil? Als jij de verzendkosten betaald stuur ik je er wel 2 ofzo op. Als is het maar om te testen
Die MHR Multivar komt nieuw uit de verpakking, is ook nog steeds nieuw. Heeft 3x woon-werk en terug gereden. (Staat nu ook te koop ;) ). Heb nu een nieuwe MHR2013 vario erin gezet. Toeren iets minder constant dan met de MultiMHR, vermogen wordt wel iets gelijkmatiger afgegeven.

Echter nog steeds geen overtoeren na het uitwerken van de vario. 24mm en MVT spruitstuk komen vandeweek binnen van maxiscoot, nu nog gebruikte c16 voor een prikkie zoeken en dan ff kijken of die hem dan wel doorpakt. Cilinder is getuned voor 10500/11000 rpm. Draait er nu 9000/9500 omdat alles daarboven de uitlaat buiten zn effectieve range zit.

Dusja,
Iemand C16 of andere middeltoerige pijp voor prikkie liggen?
 
Back
Top