Probleem na 5min rijden

Mathijs830

New Member
Hallo dames en heren,

Ik heb een beta ark lc 50cc hij liep de laatste tijd gwn goed maar maar nu opeens loopt die na een tijdje rijden, Ik gok zon 5min, niet harder dan 30 en maakt dan een raar geluid. Ik kan het niet goed beschrijven eigenlijk, een soort stotteren ofzo, als ik dan ff wacht en weer start, rijd hij weer ff goed maar na zon 5min loopt hij weer niet harder dan 30..

Heb de bougie gecontroleerd en heb de carterkap er ook af gehad, ziet er allemaal goed uit.

Hij heeft sinds kort ook vaker last van heel slecht starten ( kickstart) moet echt wel 30x trappen, ook toen het wat warmer was

Iemand een idee?

Groeten mathijs!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo dames en heren,

Ik heb een beta ark lc 50cc hij liep de laatste tijd gwn goed maar maar nu opeens loopt die na een tijdje rijden, Ik gok zon 5min, niet harder dan 30 en maakt dan een raar geluid. Ik kan het niet goed beschrijven eigenlijk, een soort stotteren ofzo, als ik dan ff wacht en weer start, rijd hij weer ff goed maar na zon 5min loopt hij weer niet harder dan 30..

Heb de bougie gecontroleerd en heb de carterkap er ook af gehad, ziet er allemaal goed uit.

Hij heeft sinds kort ook vaker last van heel slecht starten ( kickstart) moet echt wel 30x trappen, ook toen het wat warmer was

Iemand een idee?

Groeten mathijs!
als ik jou was zou ik ff je cab eraf halen en schoonmaken en luchtfilter(element) vervangen
 
Choke controleren. Choke moet langzaam uit gaan steken. Handig, bij een defecte choke is de koude start altijd goed. Maar als het blokje opwarmt, mag de verhouding benzine tov lucht wel wat omlaag, daar zorgt choke voor.
Groet,
 
Kijken of je scooter voldoende smering krijgt, maw check de werking van je oliepomp.

Je probleem zou een warmloper kunnen zijn, als dit een aantal keren gebeurd is, is je compressie te laag en start de scooter slecht of niet meer als hij is afgekoeld.
 
Je kan ook even een nieuwe bougie monteren. Soms als ze warm worden kunnen ze gaan haperen. Zelfs als ze er goed uit zien.
Weet niet hoe oud deze al is?
 
Deze bougie is denkik een half jaar oud.. Hoe controleer ik de oliepomp? Ik weet wel dat hij olie verbruikt omdat ik hem laatst bijgevuld heb haha.

Hij start al heel lang slecht hoor. Dus denk niet dat het een warmloper is.. Maar dat kan natuurlijk wel.

Ik weet wel dat ik een nieuwe vsnaar nodig heb, iemand een linkje want ik heb er laatst een gekocht maar die is dus telang.. Was er een van polini

Groeten mathijs
 
Back
Top