probleem met voorrem ontluchten.

Michael M

Well-Known Member
ik weet niet hoe ik mijn voorrem moet ontluchten :)
hij deed het niet en ik vond het tijd om hem te repareren, kabel nagekeken die was niet lek maar mijn bakje was wel lek en me remklauwen waren helemaal op -.- dus ff nieuw gekocht maar, nu druk ik er remvloeistof in en komt het er weer uit lopen bij de rem, er zit een tuitje op zeg ma , dus ik dacht ik hou me vinger er even voor =] naja ook geen nut, moet ik hier iets speciaals voor kopen ofzoiets?
 
Advertisement - register to remove this

ik weet niet hoe ik mijn voorrem moet ontluchten :)
hij deed het niet en ik vond het tijd om hem te repareren, kabel nagekeken die was niet lek maar mijn bakje was wel lek en me remklauwen waren helemaal op -.- dus ff nieuw gekocht maar, nu druk ik er remvloeistof in en komt het er weer uit lopen bij de rem, er zit een tuitje op zeg ma , dus ik dacht ik hou me vinger er even voor =] naja ook geen nut, moet ik hier iets speciaals voor kopen ofzoiets?

dat tuitje dat je bedoeld waarschijnelijk op je klauw moet je dichtdraaien.
dan moet je je rempotje vullen en pompen met je remhendel totdat je druk voelt komen.
dit kan wel eventjes duren maar eenmaal de druk komt zal het snel gaan.
zorg wel dat als het rempotje bijna leeg is tijdens het pompen dat je het op tijd terug bijvuld anders pomp je lucht in je leiding.
 
oke :) maar ik heb dat ding vnmiddag dicht gedraaid maar het bleef er uit komen :S khad de rempotdeksel eraf, en telkens als hij bijna leeg was bijgevuld, dit had niet erg nut want het bleef er maar uit komen.
 
Dat hoort natuurlijk niet.

Haal je remklauw er eens af, pomp je rem op en kijk of je rem zuigers/cillinders weer netjes terug gaan in je remklauw.
Als ze naar buiten blijven staan dan moet je je remcilinders uit de klauw halen en schoonmaken.
Er zitten ook rubberringen, controleer of deze nog goed zijn.

En betreft je kabel, weet niet of je hem verkeerd om kan monteren.

- Remklauw uit elkaar halen.
- Remzuigers er uit halen.
- Remzuigers lichtjes opschuren.
- Remzuigers terug monteren met kopervet
 
oke dan moet ik ff weer nieuwe kopervet halen :) kheb heb nu voor de 2e x bij dezelfde zaak laten reparen. khad hem al 2 x laten reparen bij scooter zaak 1e x alleen ontluchten... 1 uur later kapot volgende x was het al beter maar de hele rem was van binnen smerig... dus ik heb hem nu schoon gemaakt enzo, kzal morgen even kijken wat er nu gebeurd.
 
ik dacht het wel, of is het mogelijk dat ik het tuitje en de kabel verkeerd om heb gezet?

trouwens hij loopt wel aan --. is dit te verhelpen met wat ringetjes?

zoals Tinus_070 zegt even doen.
en voor zover ik weet kan je normaal de twee niet omwisselen omdat het tuitje M8 is en de aansluiting voor de leiding M12.
en ben je bij monteren geen dichtingkje vergeten of zo?
 
Dat tuitje heet een banjo bout.

Heb je deze ringen er wel tussen gezet?

20008.jpg
 
hmm volgens mij niet :O ik heb hem erafgedraaid en daarna de bouten losgedraaid om hem open te maken. toen heb ik de remklauwen eraf gehaald en die 2 ronde dingen die hem aandrukken, ik heb wel gemerkt dat die erg lastig open en dicht gaan, ben er toen even met een staalborstel overheen gegaan.
 
Back
Top