probleem met vertanding??

monstaboy

Manston Malaguti
Ik heb het probleem dat mijn scooter geen top heeft, na iets van 3 seconden vol gas begint m'n scooter al hevig te trillen, zo'n zoem die je hoort als je vertanding op is volgens mij.. en die zoem wordt steeds sneller.. maar ik merk gewoon dat hij na de 80, misschien nog wat zachter kan het niet goed inschatten.. niet meer goed optrekt. Mijn top ligt ook maar (schat ik) rond de 100.

Komt dit omdat ik standaard vertanding erin heb zitten van een luchtgekoelde (dus nog iets korter)?? Zou een langere vertanding (secundair) dit probleem oplossen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

liggen de lagers van de vertanding eruit,"fluit" je scooter ook met wegrijden?
Haal een x je vertanding los,nieuwe lagers erin,nieuwe olie dan is het denk ik wel weer goed,of als je ECHT zeker wil zijn,koop je een nieuw setje,volgens mij is er geen verschil met Luchtgekoelde of watergekoelde blokken,het verschil zit hem in Vertikaal of Horizontaal,Vertikaal is korte vertanding,dus meer trekkracht...:)
suc6:)
 
M'n scooter fluit niet met wegrijden, er zit net nieuwe olie in die altijd op tijd is vervangen, en alles zit gewoon goed in elkaar. Verder zit er WEL verschil in vertanding, een luchtgekoelde mina heeft kortere vertanding. Daar ben ik heel zeker van.

Ik weet de RF niet, maar het probleem is niet zo zeer het zoemen trouwens.. maar de lage top. En als dit door m'n vertanding komt, vervang ik die wel voor racevertanding.. dat is het probleem niet. Wil alleen nog geen vertanding vervangen als het ergens anders aan kan liggen, en dus nog niet nodig is. :)
 
Back
Top