Probleem met verkoper z'n scooter en geen raad hebben (belangrijk)

RobertB96

New Member
Hallo allemaal,

Ik had een Kymco Super 8 op het ook en mijn scooter stond ook te koop.
Deze deed mijn interesse opwekken ondanks de mankementen hieraan.
Hebben lang gesprek gehad waarin hij vertelde dat de scooter gewoon goed was en dergelijke.

Na te hebben afgesproken met de verkoper die blijkbaar 17 bleek te zijn en even een praatje te hebben gemaakt heb ik de scooter bekeken en leek er 'redelijk' uit te zien ondanks de vele mankementen. Spiegels waren kapot, zijkant waarbij degene achterop zijn voeten op kan zetten was aan een kant kapot, benzine meter was ook kapot, de scooter standaard was kapot alleen de zijkant standaard deed 't nog naar behoren.

Vroeg aan de verkoper om de scooter te starten waarbij hij hem binnen 2 tellen aan de praat kreeg.
Je moet goed/hard kicken, rem goed ingedrukt en heel klein beetje gas werd mij verteld.
Ik tientallen keren proberen en het lukte maar niet...

Hij startte de scooter en hij reed op mijne achter me aan voor het testen van elkaar scooter en was er redelijk blij mee, nogmaals.. Ondanks de vele mankementen.

We hadden afgesproken om er eventjes mee te rijden en in de avond elkaar weer tegemoet komen aangezien hij en hij mij vertrouwde wat prima is.
Onderweg ergens heen moest ik even stoppen waarbij de scooter uitviel en kreeg 'm vervolgens niet meer aan de praat. Kicken kicken en kicken en het werkte maar niet dus belde hem op waarbij hij langs kwam en binnen 2 tellen.. Ja hoor.. Hij had 'm aan maar deed precies hetzelfde.

We reden weer weg naar wat gepraat te hebben, ik op zijne en hij op mijne en in de avond precies hetzelfde verhaal.
Ik heb de scooter normaal behandeld naar behoren en totaal niet mee gesjoemeld aangezien ik wel interesse had maar wel met de gedachten van hmm..
Kickstarten gaat heel moeilijk door het blok wat er in zit en elektrische start doet 't niet.

Ik belde 'm op en had gezegd van het is beter dat we de deal gewoon stoppen ondanks dat ik er interesse in had.
Teveel gesjoemel en geen idee wat ik fout doe waarbij hij 'm 123 zo aan krijgt.
Hij kwam bij de afgesproken plek en toen had hij er ook problemen mee met het aankrijgen en waarschijnlijk was de scooter verzopen.
Na wat gesjoemel kreeg hij 'm aan en reed weg.

De volgende dag krijg ik een belletje (vandaag) van een vriend van hem dat de scooter 't niet meer doet, geeft mij de schuld dat ik er wat aan gedaan heb en kapot gemaakt heb en dat ik de kickstart gemold heb en dwingt mij het samen op te lossen waarbij ik compleet geen raad weet. Mijn vrienden stonden er allemaal bij en kunnen het bevestigen dat ik de scooter normaal behandeld heb, niks mee gedaan heb want ik was de hele tijd bij hun en zelfs hun wisten er geen raad mee.

Nou is het dus zo, ik weet niet wat ik moet doen want deze 'verkopers' en degene die me belde zijn geen 'lieve' mensen en wil geen drama en gezeur.
Wat moet ik nu doen? Ik heb niks aan de scooter gedaan en toch 'blamed' de verkoper en zijn maat mij van het mollen van de scooter terwijl die gister nog gewoon normaal naar huis toe reed.
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon lekker laten dood vallen. Had je nou maar gehouden aan de antwoorden die wij gegeven hadden in je andere topic.

Als we raad geven moet je er wel iets mee doen. Nou zit jij met de gebakken peren...

Ik had al zo'n gevoel dat dit mis zou zijn. De verkoper was hier gewoon op uit.

Aan de andere kant snap ik jou ook wel. Je wil geen gezeik. Dus zal je moeten mee betalen... dure les maar doe er in de toekomst iets mee...

Als je al weet dat het" geen lieve" mensen zijn ga er dan ook niet in mee...

Sorry meer kan ik er niet van maken.
 
Last edited:
Heel simpel, reageren dat hij werkend op de scooter naar huis is gegaan, en dat jij de scooter ook zoals jij hem in tijdens de proefrit kreeg ook weer heb gegeven. Dat je het vervelend voor hem vind, maar dat je helemaal niks aan de mankementen kan doen. Niets meer of minder, hou het kort, hou het zakelijk, en ga geen uitspraken doen van ik maak het wel of ik deel in de kosten.

Als ze merken dat je onzeker bent of doet, dan blijven ze lastig doen.
 
Heel simpel, reageren dat hij werkend op de scooter naar huis is gegaan, en dat jij de scooter ook zoals jij hem in tijdens de proefrit kreeg ook weer heb gegeven. Dat je het vervelend voor hem vind, maar dat je helemaal niks aan de mankementen kan doen. Niets meer of minder, hou het kort, hou het zakelijk, en ga geen uitspraken doen van ik maak het wel of ik deel in de kosten.

Als ze merken dat je onzeker bent of doet, dan blijven ze lastig doen.

Klopt maar als het de intentie was van de verkoper om de TS op te lichten kan hij van alles verzinnen. Vies spelletje is er gaande volgens mij.

Onzeker is de TS al anders had hij dit niet gepost.
 
Als je zeker weet dat je de scooter lopend hebt teruggegeven, is er niks aan de hand toch? Ze kunnen je wel een grote bek geven maar daar komen ze niks verder mee, gewoon blijven ontkennen (of zeggen dat jou scooter nu ook ineens kapot is;)).
 
Omdraaien, afstand nemen en negeren. En volgende keer eerder weglopen als je nattigheid voelt. De meeste mensen zijn prima, jij hebt 1 of meerdere die aansturen op jou uitmelken.
Omdraaien, afstand nemen en negeren.

Groet,
 
Hallo allemaal,

Ik had een Kymco Super 8 op het ook en mijn scooter stond ook te koop.
Deze deed mijn interesse opwekken ondanks de mankementen hieraan.
Hebben lang gesprek gehad waarin hij vertelde dat de scooter gewoon goed was en dergelijke.

Na te hebben afgesproken met de verkoper die blijkbaar 17 bleek te zijn en even een praatje te hebben gemaakt heb ik de scooter bekeken en leek er 'redelijk' uit te zien ondanks de vele mankementen. Spiegels waren kapot, zijkant waarbij degene achterop zijn voeten op kan zetten was aan een kant kapot, benzine meter was ook kapot, de scooter standaard was kapot alleen de zijkant standaard deed 't nog naar behoren.

Vroeg aan de verkoper om de scooter te starten waarbij hij hem binnen 2 tellen aan de praat kreeg.
Je moet goed/hard kicken, rem goed ingedrukt en heel klein beetje gas werd mij verteld.
Ik tientallen keren proberen en het lukte maar niet...

Hij startte de scooter en hij reed op mijne achter me aan voor het testen van elkaar scooter en was er redelijk blij mee, nogmaals.. Ondanks de vele mankementen.

We hadden afgesproken om er eventjes mee te rijden en in de avond elkaar weer tegemoet komen aangezien hij en hij mij vertrouwde wat prima is.
Onderweg ergens heen moest ik even stoppen waarbij de scooter uitviel en kreeg 'm vervolgens niet meer aan de praat. Kicken kicken en kicken en het werkte maar niet dus belde hem op waarbij hij langs kwam en binnen 2 tellen.. Ja hoor.. Hij had 'm aan maar deed precies hetzelfde.

We reden weer weg naar wat gepraat te hebben, ik op zijne en hij op mijne en in de avond precies hetzelfde verhaal.
Ik heb de scooter normaal behandeld naar behoren en totaal niet mee gesjoemeld aangezien ik wel interesse had maar wel met de gedachten van hmm..
Kickstarten gaat heel moeilijk door het blok wat er in zit en elektrische start doet 't niet.

Ik belde 'm op en had gezegd van het is beter dat we de deal gewoon stoppen ondanks dat ik er interesse in had.
Teveel gesjoemel en geen idee wat ik fout doe waarbij hij 'm 123 zo aan krijgt.
Hij kwam bij de afgesproken plek en toen had hij er ook problemen mee met het aankrijgen en waarschijnlijk was de scooter verzopen.
Na wat gesjoemel kreeg hij 'm aan en reed weg.

De volgende dag krijg ik een belletje (vandaag) van een vriend van hem dat de scooter 't niet meer doet, geeft mij de schuld dat ik er wat aan gedaan heb en kapot gemaakt heb en dat ik de kickstart gemold heb en dwingt mij het samen op te lossen waarbij ik compleet geen raad weet. Mijn vrienden stonden er allemaal bij en kunnen het bevestigen dat ik de scooter normaal behandeld heb, niks mee gedaan heb want ik was de hele tijd bij hun en zelfs hun wisten er geen raad mee.

Nou is het dus zo, ik weet niet wat ik moet doen want deze 'verkopers' en degene die me belde zijn geen 'lieve' mensen en wil geen drama en gezeur.
Wat moet ik nu doen? Ik heb niks aan de scooter gedaan en toch 'blamed' de verkoper en zijn maat mij van het mollen van de scooter terwijl die gister nog gewoon normaal naar huis toe reed.
Niet meer reageren en ik hoop dat hij je adres niet heeft dan kan hij je niks maken.
 
Vind het dat het vrij raar is gegaan..

Zou ten eerste nooit iets van een tokkie kopen.. Zeker als het zo aso familie is.
Daarnaast bij zoveel defecten was ik toch wel weg gelopen.. Zou toch wel een belletje moeten rinkelen..
Je had de scooter niet mee moeten nemen.. Gewoon even een enkele test rit maken en dan terug geven... In dat geval was het voor mij wel een hele korte test rit geweest. Dan was ik direct met onderhandelen gestopt.

Iets mee nemen wat nog niet van jezelf is is gewoon dom. Zo van ik kom hem morgen weer even terug brengen.
 
Dit alles in "mosterd na de maaltijd".
Men is hier de tegenpartij en zijn familie aan het slecht maken maar wie zegt dat de tegenpartij het inderdaad slecht voor had en TS wilde tillen?
Misschien was de tegenpartij wel even goed gelovig als TS zelf en heeft aan TS zijn scooter meegegeven.
Misschien was het wel zo dat TS werkelijk de kickstart gemold heeft vooral omdat hij zei dat als de verkoper hem startte met de kickstart dat de scooter direct liep.

Je kunt kicken en je kunt kicken en diegene die vaker de kickstarter gebruikt weet wat ik bedoel.

De Kymco Super 8 is bekend ervoor dat de carterkap niet zo heel stevig is en dat deze bij ondeskundige behandeling direct scheurt.
Wij horen dit verhaal maar eenzijdig en direct de tegenpartij veroordelen zonder dat deze zich hier kan verdedigen vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
 
Ik vind wat sparky zegt wel een goeie, maar waar waren dan de gebreken toen hij de scooter terug gaf aan de eigenaar? Toen was alles blijkbaar nog in orde.

En ts, lekker links laten liggen die gasten en vooral niet bang voor zijn. Als ze werkelijk aan je deur komen of dreigen je wat aan te doen dan bel je gewoon de politie, die is daar zo klaar mee meestal.
 
Back
Top