This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem met uitlaat

hozzelaar

Well-Known Member
ik heb sindskort een vivacity die ik een beetje mooi aan het maken ben.

ik heb daarom ook een nieuwe uitlaat gekocht (technigas tek)

sinds ik deze uitlaat erop heb zitten trekt de scooter traag op

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

(en hoeveel km/h word de scooter sneller als ik de prop eruit haal?)

als je een nieuwe uitlaat monteert moet je de variateur en koppeling opnieuw afstellen.

verder zal de scooter niet veel sneller gaan dan de std onbegrensde uitlaat.

zo'n 85 waarschijnlijk..

1. haal eerst de prop er maar is uit.
2. koop een paar verschillende maten sproeiers bijv. 60 tot 70.
3. koop een aantal test rolletjes, ook wel vario gewichten genoemd
4. haal dan ook een paar trek/druk veertjes
5. speel met de bovenstaande dingen!

dat is de sleutel naar een goede afstelling

edit: vario zit in je carter kap, je hebt een blokeer sleutel nodig om de starterskroon en dus ook vario los te krijgen eenmaal alles eruit wijst het zichzelf een beetje:W

Last edited:

Punt 2 achterwegen laten
Het is een peugeot, niet klooien met sproeier en luchtafstellingen als dat niet nodig is, hooguit een maatje groter zetten als de prop eruit gaat.

En als tip, doe het 1 voor 1 allemaal. Als er iets mis gaat kun je erop terug vallen en hoef je niet alles terug te zetten naar orgineel en opnieuw te beginnen

oke ik moet dus alleen de trekveren en vario vervangen?

maar als je de prop uit de uitlaat is, ben je toch ook niet meer verzekerd?

nee, je moet met de rolletjes in je vario gaan spelen en met je sproeiers spelen
niet je vario vervangen, of je moet van plan zijn een betere setup te maken enzo..
geen idee of je dan niet meer verzekerd bent..durf ik echt niet meer te zeggen.

maar ik denk als je scooter te hard loopt dat je idd niet echt meer verzekerd bent, of je moet een ongeluk krijgen terwijl je gwn 45 of 50 rijd ofzo?

Doe er een gram of anders twee lichter in, en eventueel iets zwaardere trekveertjes. Plaats die (eerst het een, testen, dan het ander indien nodig) in je scooter. Hoe dat moet kan je hier met de search wel vinden.

Sproeier zou ik gewoon laten.

Hier kost afstellen bij de ene zaak 35 bij de andere 55.. ken twee mensen die het bij de ene zaak hebben laten doen.. het liep.. daarmee is alles ook wel gezegd. Beter zelf gewoon even goed uitzoeken hoe een variomatic werkt en dan aan de slag gaan

Prop moet je sowieso eruit halen anders hoef je aan dat afstellen ook neit te beginnen, blijft dan kut of iig langzaam lopen

prijzen varieren vanwege de verschillen in het uurloon per bedrijf. Prijzen zijn ook afhankelijk van het materiaal wat de zaken gebruiken. de ene rijdt er zelf mee op straat en trekt daar conclusies uit, anderen zetten hem echt op een testbank.

prop kun je er gewoon uithalen en dan proberen af te stellen, sproeier lekker laten zitten.