Probleem met trekken

rvdbosch

Well-Known Member
Op het begin gaat die langzaam vooruit en als die eenmaal een beetje opsnelheid is dan trekt die goed door.
Hoe kan dat dat die niet gelijk optrekt.

Met me oude cilinder ( standaard ) deed die het gewoon goed met 17.5mm carbarateur.
En nu heb ik andere cilinder ook 50cc standaard als het goed is maar met 17.5mm krijg ik dat en ineens trekt die wel.
Had het met de oude cilinder nooit.

Wat kan het probleem zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk zul je iets lichter in rollen of iets strakkere trekveren moeten monteren.
Heeft hij dit met de 12mm carb niet of wat bedoel je? Aangezien je dan je sproeier wat moet veranderen.
 
Ik denk dat je door de 17,5mm net iets meer vermogen krijgt, waardoor je minder problemen met dipjes etc. hebt. Dus waarschijnlijk moeten je rollen iets lichter of je veren iets strakker.

Offtopic: moest wel ff lachen toen ik de titel las, maar dat ligt aan mij denk ik ;)
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Hallo,

Ik heb al lichtere rolletjes geprobeerd en gele druk veer en rode drukveer.
Koppeling heb ik al strakker gedraaid, maar heeft geen effect ( van de veertje dan he )
Daardoor hoor je nu ook me rollen dus effe andere rollen er weer inzetten nieuwe.

Maar mijn setup is

50cc snel of standaard ( I dont Know ) Zijn wel grote poorten en grotere uitlaat poort als me oude cilinder.
17.5mm carbarateur
Nu gele druk veer, maar had rode en nergens last van gehad met oude cilinder. Met die gele reed die ook goed met oude cilinder.
Yamaha Filter ( zo'n kleine van aerox )
Sproeier 74 , ik ga morgen effe 80, 84 of 90 proberen.
Koppeling : Polini Clutch 2 selegmenten 105mm
Standaard vario
Uitlaat Leovinci handmade
Standaard ontsteking. ( ontsteking stond altijd al zo niet aan veranderd )
zit namelijk in een gat en kan niet draaien.
Rollen van 2.5 al geprobeerd reed normaal met 4 en heb 4.5 ook al geprobeerd.

Als je nog wat wil weten moet u het even zeggen.

Alvast bedankt ,

Robert
 
indd kleinere sprongen maken. het lijkt miss klein maar je moet wel rekening houden dat het wel veel toeren draait he. dus gewoon subtiele verschillen. Sproeiers gewoon per een of twee maten nemen en rolletjes per halve gram. dan heb je al gauw een idee waar de goeie afstelling zit.
 
keihard trekken

Ik denk dat je door de 17,5mm net iets meer vermogen krijgt, waardoor je minder problemen met dipjes etc. hebt. Dus waarschijnlijk moeten je rollen iets lichter of je veren iets strakker.

Offtopic: moest wel ff lachen toen ik de titel las, maar dat ligt aan mij denk ik ;)


er schijnt een : ik denk heel vaak door hyves te zijn

Ik ben er ook lid van van;)
 
er schijnt een : ik denk heel vaak door hyves te zijn

Ik ben er ook lid van van;)

Wat is dit voor een nutteloze opmerking??

@TS, je zult waarschijnlijk de carb gewoon goed moeten afstellen.
Wat ik wel raar vind is dat jij geen verschillen waarneemt met andere trekveren, terwijl die er toch wel moeten zijn.
Wat voor scooter heb je btw? Met een minarelli horizontaal blok?
Zoja heb je het buisje dan in of uit die aerox filter?
 
Ik heb ook kleinere sproeiers geprobeerd werkt niet.

Ik reed met sproeier 74 en 5.5 grams rollen dacht ik. Doet die het wel zonder ineens die dip dat hij daarna hard door trekt.
Maar dan gaat die maar 60 op digitale teller.

Kan iemand me nog helpen ?
 
Back
Top