Probleem met TGB 101s snorscooter

sh1fx713

New Member
Beste mensen,

Paar week geleden heb ik goedkoop een TGB 101s snorscooter kunnen scoren die niet liep. Vorige week de carburateur schoongemaakt en er een nieuwe zuiger ingezet omdat de zuigerveren helemaal af waren. Daarna liep hij direct, en super goed.

Nu is tijdens het rijden één van de zuiger piston ringetjes los gelaten en heeft de zuiger en cilinder beschadigt. Vandaag een nieuwe 2e hands cilinder erop gezet, met een nieuwe zuiger (dit keer de ringetjes extra goed gechecked). Maar nu wil plotseling de scooter niet meer starten, hij probeert wel aan te slaan met de elektrische start / kickstart, cilinder wordt wel warm, bougie vonkt goed en wordt nat, benzine loopt door de carb en in de cillinder. Is het mogelijk dat het pistion ringetje van de zuiger toch meer schade heeft aangericht of is het iets anders? Wie weet wat ik nog kan proberen om de scooter weer lopend te krijgen?

Wat ik heb gedaan en getest:
- Alle pakkingen vervangen
- Keerringen gechecked en zijn goed.
- Carb schoongemaakd
- Vario etc gechecked
- Nieuwe bougie geprobeerd

Mvg,

Sander
 
Advertisement - register to remove this

Tweedehandse cilinder, nieuwe zuiger en zuigerveren, zeg je.
Hopelijk was die cilinder nog in orde....

Je hebt vonk.
Je hebt brandstof.

Heb je ook fatsoenlijke compressie en heb je deze (laten) meten/gemeten?
 
Als je niet weet hoe je dit doet, heb je wellicht ook geen gereedschap hiervoor, maar misschien kun je dit lenen bij een vriend/kennis/collega.

Echter ik heb de ervaring dat maar weinigen een compressiemeter bezitten dus wordt dus meestal uitbesteed bij de dealer.

Maar hier een filmpje hoe je dit kan doen indien je het gereedschap ervoor bezit/leent.

 
Thnx voor je antwoord, compressie was inderdaad niet goed. Heb daarom een nieuwe cillinder gekocht. Nu heb ik hem net binnengekregen en nu viel mij een ring op die ik nooit eerder heb gezien, weet iemand waar die voor is?

scoot.PNG
 
Back
Top