probleem met starten derbi senda!

martijn_Br

Well-Known Member
hallo,
ik had laatst een behoorlijk stuk gereden en op een gegeven moment als ik gas gaf kwam mijn brommer niet meer vooruit en viel uit toen hij daarna stil stond. daarna heb ik hem niet meer aangekregen als ik hem wil aanrennen hoor je wel dat je gas geeft maar hij pakt hem net niet elke keer.

dacht eerst aan me ontsteking lag
maar heb bougie vervangen en hij vonkt ook goed als ik hem tegen de massa aan hou
ook heb ik gekeken of me bezine slang verstopt zat of me sproeier verstopt zit maar niets van dit geen is zo.
miss dat het ergens anders in de bezine toevoer kan liggen?
of dat het heel ergens anders ligt?
wie kan me helpen!
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

een warmloper gehad? of een vastloper misschien wel..
of een keerring eruit?

dat een scooter uitvalt onder het rijden en niet meer aan de gang te krijgen is, zijn vaak tekenen van boven genoemde problemen
 
maar dat zou tog betekenen dat hij helemaal niet meer kan rijden,
en als ik hem aan probeer te rennen
en geef vol gas wil hij hem heeel afentoe heel even pakken
daarna dan valt die weer weg

met een warmloper zou het heel verbrandmoeten ruiken toen het gebeurde tog? dat rook je zeker niet ook me kvs was nog goed

en hoe werkt dat dan met keering als die eruit is?
 
met een warmloper hoef je niets te ruiken hoor :)

een keerring zit aan beiden kanten van je krukas..
het dicht je blok af rondom de krukas..

als 1 van de 2 lek is of verschoven dan kan je blok valse lucht trekken en het daardoor neit meer doen
 
ik zou ook idd even je cilinder oid los pakken , lijkt me wel zoiets..

mja , als die kapot is ben je nu mooi klaar , door het proberen aan te rennen..
 
ja want ik heb heel vaak geprobeerd om hem aante rennen..
oke dus als ik me cilinder open maak en alles ziet er goed uit dan zijn het waarschijnlijk me keeringen?
 
dat denk ik niet , bij derbi gaan de keerringen niet vaak eruit..

of er is toch iets met je onsteking of iets met je carburatie , membraan oid als het de cilinder dus niet is.

maar je kunt beter zeker weten om verwarring te verkomen..
 
Kijk even of hij bij de carburateur of dergelijke geen valse lucht aanzuigt, dat is bij mij ook het probleem geweest op me DT, nu ik dat gefixed heb rijd hij gewoon weer, verder kun je je carburateur eens los halen en schoon maken.
 
nou ik heb de cilinder er af gehaald hoor,
ik schrok wel ffies want, er zitten flinke groeven
in de cilinder + zuiger!
nu is mijn vraag hoe zou dit komen?
- ik had ongv 200km met deze zuiger gereden en reed nu echt ze eerste lange stuk dat hij daardoor te warm is geworden?
- of dat ik hem in het begin met teveel toeren heb ingereden waar ik nu uiteindelijk dus voor heb moeten boete?
ikzal de foto's ff bij deze post zetten..





 
Last edited:
gewoon de borgveer eruit gelopen , verkeerde borgveren gebruikt of niet goed gemonteerd.

in vervolg kun je het beste de foto's iet gemiddelder maken dat ze net mooi in het scherm passen.

en even iets verder weg met de camera en dan inzoomen , niet teveel ,dan krijg je meestal mooiere foto's
 
ja sorry had die foto ff gepost..
maar is het niet raar dat aan allebij de kanten precies dezelfde groeven dan zitten? want ik had niet 2 dezelfde pistonclipjes gebruikt..
 
die clip gaat met een beetje pech door het hele blok heen..

en leukste komt nog , nu zul je eigenlijk toch wel even je blok los moeten halen, 9 van de 10 keer zit er rommel in het blok.

zet je er dan een andere cilinder op loopt ie weer kapot , zou zonde zijn.
 
ja maar allebij de piston clipjes zaten nog gewoon goed op de plaats in de zuiger en zijn niet krom of wat dan ook..
dus dan kunnen die het tog niet geweest zijn?
 
ook geen stukje er van af?

dus die heb je er beide nog uit gehaald?

foto van de clipjes?

kan natuurlijk ook een ander onderdeel zijn , stuk van de krukas , lagers , zuigerveer of zuigerveerslotje oid.
 
nee clipjes zien er nog goed uit..
zou het niet kunnen dat ik de nieuwe zuiger niet goed ingereden heb?
ik had net namelijk 200km gereden en mischien soms in het begin wel beetje teveel toeren gemaakt denk ik..
 
er is echt iets doorheen gegaan , dit komt niet door niet inrijden oid , dit is echt stukgelopen.

dus haal de krukas er eens uit ,mischien dat daar wat mist oid , of 1 van de lagers slecht oid.
 
ja alleen er zitten precies op de zelfde plek aan allebij de kanten op de zuiger van die lange groeven.. dat kan dan tog geen toeval zijn lijkt me?
 
en zuiger gaat heen en weer , heen en weer , heen en weer ..

en bij bijv. 5000 tpm , reken maar eens uit hou vaak dat heen een weer is per seconde..

voor hetzelfde geld zat er 1 kras , of 3 ...
 
Back
Top