Probleem met Runner+NRX - Help!!!

mastandor

Well-Known Member
Oke
ik heb runner oude type BJ 97, onbegrensd.
top was eerst 90 op teller, met std uitlaat
nu heb ik nieuwe nrx eronder, en wat met de sproeiers gekloot, zit gewoon nog een std weber carberateur op 12 mm.
maar tot mijn verbazing kwam ik een sproeier 60 tegen in de carb, toen ik hem open hield...is wel heel weinig of niet?
dus meteen een 80 erin gedaan, en weer geprobeerd, alleen maar sputteren en kwam totaal niet voloruit, toen een 74, zelfde verhaal...
toen een 68, en werd het zowiezo stukken beter, alleen de top licht op de 80. veel te langzaam. presteerd poep met weinig kracht rollen zijn wel ok...
wat ik ook al vreemd vond dat er bij de uitlaat(nrx) 6grams rollen bijzaten? dus die heb ik er ook maar in gedaan...moet normaal toch wel lichter of niet???
hmm vreemd allemaal, en trouwens, bij de 80 heeft ie wel aardige toeren, en de vario komt ook boven aan...


wie o wie is de master en helpt mij!!!!!


M@zzzzl
 
Advertisement - register to remove this

die 6 gram rollen zijn zoeizo fout je kan beter rond de 4 zitten en die sproeier hmm ik heb zelf rond de 80 met nrx probeer eens boven de 80 want 68 lijkt mij veelste klein
 
Originally posted by runnersp1
std webber carb.
luchtschroef 1.5 slag open en sproeier 68 was bij mij goed
ik had 5.4 gram rollers en 25 % trekveren ook op nrx
top op de teller was 95

jah oke jij hebt dus runner sp, met dus nieuwe(slome) type cylinder...

deze ging dus eerst 90, en plat 95, moet dus zeker met andere uitlaat harder kunne/gaan neem ik aan toch?
 
95 met nrx was wel met wat moeite, met std uitlaat haalde ik net de 90 niet dus zoveel zal het niet uitmaken.

Dit ligt aan de uitlaat zelf, nrx is niet best op piaggo wat topsnelheid betreft.
 
ten eerst zit onder de runner oude type als het goed is 5,3 gram rollen standaart.... kijk eens naar je bougie welke kleur die is je kent het verhaal wel het is een kwestie van afstellen
 
Jah... maar dat lukt 'm dus juist niet, dat afstellen!

Ten eerste, het is geen minarelli Rik dus 4 gram is veel te licht, mag best wel naar de 6 gram toe van mij hoor! Heb zelf op mijn runner zelfs een tijd met 8,1 (!!!) gram gereden, trok dan wel nie zo goed maar hij liep wel uit tot het uiterste 110 op de teller.

Heb je ook een andere drukveer? Lijkt me ook wel aan te raden, gouden polini of iets in die richting. En verder, nrx is goed pijpje maar op piaggio :| Maat van me heeft hem ook maar wil tog niet egt super, vanwege het feit dat er 'schotten' in het expansie gedeelte zouden zitten, wat de uitlaat wat trager maakt.

T kan ook zijn dat je een trage piaggio cilinder hebt, maar die kans lijkt me eerlijk gezegd vrij klein met een scoot uit '97.
 
trage cylinder lijkt mij ook stug, ding is van me neef, maareh, hij ging eerst ook gewoon 90+ op teller, en met die nrx niks harder, en 90 haal je nie met de nieuwe

maar sproeier 60 :s klopt toch nooit voor onbegrensde runner toch?
 
Originally posted by runnersp1
95 met nrx was wel met wat moeite, met std uitlaat haalde ik net de 90 niet dus zoveel zal het niet uitmaken.

Dit ligt aan de uitlaat zelf, nrx is niet best op piaggo wat topsnelheid betreft.


dat wil ik ook weer niet zeggen , eerst reed ik met nieuwe type (BSG-05) cilinder en nrx, 95 digi, dus slecht wil ik dit niet noemen met nrx.
 
ik heb ook een nr-x gehad op runner, ik had sproeier 80 (dell'orto carb) 5 gr rollen en std drukveer.....liep niet best want het is gewoon een schijt pijp die nr-x op piaggio....hoogste 90-95 op teller
 
idd. vaag pijpie op piaggio. zal niet echt veel verschil geven met originele pijp. wat ik las over 8 gram rollen zou ik niet doen. standaard zit er geloof ik al 5 . nog wat in, dus lijkt me stug dat je met nrx zwaarder moet
 
ik zou idd met rollen tussen de 4.5 en 5 zitten, en probeer eens een 64 sproeier... aangezien ie met 60 goed reed en met 80 totaal niet en met 68 ertussenin... en misschien een wat sterker drukveertje ?
 
kijk ff naar je bougie welke kleur die is zo kun je wel ongveer weten welke sproeier maat je moet hebben.
En ik had er 5,1 rollen inzitten bij mijn std onbegrenste pijp.
 
Back
Top