Probleem met optrekken kisbee 4t

Sundarah

Well-Known Member
Omdat mijn peugeot kisbee kuren vertoonde bij het optrekken heb ik een grote beurt laten doen bij brommer centrum zwolle.

Helaas was na de beurt waarbij vrijwel alles nagekeken is,nieuwe band, 250 eur verder het probleem nog steeds aanwezig, ondanks er nog maar 11000 op de teller staat. Moeilijk optrekken, onregelmatig lopen, ene keer wat harder dan de andere. Ik weet dat ze daar met stagiaires werken van 22 jaar jong..

Nu komt het, ik heb 6 maand geleden een bougie voor de kisbee gehaald bij Jos Dijkman, deze doet dit al 30+ jaar en geeft je echt wel de goede bougie mee, het was een CR7HSA van NRG, deze ligt nog thuis omdat ik geen goede bougie sleutel had om het zelf te doen.

Na wat speurwerk kijk ik op de bon van brommercentrum en er is een CR6HSA gemonteerd, als ik dit nummer google zijn ze bedoeld voor kymco modellen etc maar de kisbee staat er niet bij.

Wou de hoop al opgeven, en de scooter verkopen voor weinig, maar kan dit dan de symptonen verklaren die ik benoemde? Bij de grote beurt is alles opnieuw afgesteld, carb utrasoon gereinigd, nieuwe snaar, nieuw luchtfilter. Is dan gewoon die klote bougie al die tijd het probleem geweest van het slechte trekken en stotteren als een malle alleen bij optrekken?? Is er een kans dat ik meerdere dingen gesloopt heb nu door dat onregelmatig lopen, bobine of iets? Ik weet er weinig vanaf..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Standaard bougie is een CR7HSA (heb zelf ook een kisbee brom van 2011 hier staan die ik aan het opknappen ben) Dus deze moet daar dan ook in.

Dat er een CR6HSA mee gegeven is doet verder niks af van je probleem..

Welke motorolie doe je in het blok?

Ik heb zelf het idee dat er iets meer mis met je motorblok is.. Merk je dat de scooter veel motor olie gebruikt? En dat brommer centrum zwolle niks van 4-takt af weet.. Die hebben maar wat aan je brommer gerommeld en snel geld aan verdient..


Onregelmatig lopen...

Kleppen wel goed afgesteld..?

Kan ook best zijn dat er een klepseal is verbrand of zo? Had op een van de kisbee sloop blokken een slechte klep seal bij de uitlaat poort (aan de bovenkant was die bruin aangelopen door de hete uitlaat gassen die daardoor naar buiten gaan via de kop zelf)

Dus wellicht even kleppen deksel lichten en zien of dat daar bruine aanslag rond de klep gedeelte zitten.. Zo ja dan heb je een lekke klepseal.. (kan vermogen verlies geven)

Dan heb je een andere cilinder kop nodig (makkelijke dure manier)
Of de klepseal vervangen (moeilijker goedkopere manier)


Ik doe dit soort dingen liever allemaal snel repareren... Je word als klant een partij opgelicht in de brommer wereld waar je niet goed van word..
Als je het zelf doet heb je ook controlle dat je weet wat er werkelijk eraan scheelt.
 
Last edited:
Geen idee welke olie ze erin gegooid hebben, staat niet op de bon.
Heb hier zelf wel de goede olie thuis, misschien maar ffe voor de zekerheid verwisselen (Putoline 5W40)
Als iemand in de buurt van zwolle woont wil ik diegene ook betalen om erna te kijken. Heb zelf geeneens de juiste sleutel om het zadel open te krijgen, laat staan de rest :p

Merk vooral dat als de scooter nachtje stil staat, hij weer even een uurtje sneller optrekt enzo. Als hij goed warm is na 8 km lopen, en ik trek weg bij een stoplicht, komt ie erg moeilijk weg, dat zou normaal andersom moeten zijn toch???

Hoorde ook ergens van iemand met soortgelijke problemen dat de bobine de boosdoener kon zijn, wat denk jij hier over?
 
Last edited:
Back
Top