Probleem met onluchten voorrem

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, ik heb de remblokken vooraan van mijn Keeway F-Act vervangen, maar nu krijg ik dat ding maar niet op druk. Het zit zo dat ik de remklauw er volledig had afgehaald, omdat ik de remblokken er maar niet uit kreeg.
Vervolgens was alle remolie weggelekt en na het monteren van de remblokken en remklauw heb ik terug remolie in het vulbakje gedaan, maar wat ik ook doe er komt maar geen druk op.

Dit heb ik gedaan: pompen met remhendel gedurende 5 minuten, dan nippeltje losdraaien terwijl de hendel is ingedrukt en dan terug vastdraaien na een paar seconden en zo telkens herhalen. Dit heb ik ongeveer 1 uur zitten te doen en daarna was ik het zat. Ik zag totaal geen verschil in druk.

Opmerking: de zuiger van de remklauw gaat ook niet meer soepel, dat had ik wel gemerkt, maar er zou dan toch nog steeds druk op moeten komen?

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je wel eerst zitten pompen om alle lucht uit je systeem te halen? Dus nippel bij de klauw open, pompen (en ondertussen zorgen dat je reservoir steeds bijvult zodat je geen lucht in je systeem krijgt) en dat doen totdat je weer remolie uit nippel bij je klauw komt. (vaak handig om slangetje erop te zetten want remolie is slecht voor lak van velgen enzo)
 
Heb je wel eerst zitten pompen om alle lucht uit je systeem te halen? Dus nippel bij de klauw open, pompen (en ondertussen zorgen dat je reservoir steeds bijvult zodat je geen lucht in je systeem krijgt) en dat doen totdat je weer remolie uit nippel bij je klauw komt. (vaak handig om slangetje erop te zetten want remolie is slecht voor lak van velgen enzo)

Ja hoor, ook met nippeltje open geprobeerd. Er komt alleen lucht uit de nippel met telkens een klein beetje spetterende remolie. Maar het bakje blijft op het niveau dat ik gevuld had. Het niveau wordt niet lager.
 
. Ga naar de Apotheek , haal daar een flinke injectiespuit.
Zet een slangetje op de spuit, en andere kant van het slangetje op de nippel die je een klein stukje opendraait.
Trek aan de zuiger van de spuit zodat de olie uit je bakje in de spuit beland .
Nippel dicht draaien ... Pompen , bakje bij vullen , en handeling herhalen .

Binnen een paar minuten is het op deze manier gefixet.
 
. Ga naar de Apotheek , haal daar een flinke injectiespuit.
Zet een slangetje op de spuit, en andere kant van het slangetje op de nippel die je een klein stukje opendraait.
Trek aan de zuiger van de spuit zodat de olie uit je bakje in de spuit beland .
Nippel dicht draaien ... Pompen , bakje bij vullen , en handeling herhalen .

Binnen een paar minuten is het op deze manier gefixet.

Top! Ik ga dat straks is proberen. Heb nog wel een spuit liggen normaal gezien.
 
Nieuwe remolie gebruikt.. Oude nooit hergebruiken want dat werkt niet..

Komt er geen olie uit je klauw zetten, het kan zijn dat 1 van de remzuigers wellicht lek is en er dus lucht in het systeem kan komen.

Overigens moet je constant het rempompje met vloeistof blijven vullen.. Deze mag niet leeg zijn, anders komt er weer lucht in het systeem.

Als je de remklauw van de remleiding hebt gehaald, moet je nieuwe washers gebruiken die aan beide kanten op de banjo komt van de remleiding.. Die oude washers niet meer gebruiken.
 
Back
Top