This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met Neo's

Ik-010-

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb mijn neo's uit 2005 vergeleken met die van een collega uit 2001. Zijn scooter is net zoals die van mij geheel standaard op de vario-ring en prop na.
Die van hem rijd 80 en trekt super snel op, die van mij met wind mee maximaal 60 km en met wind tegen 50 :S.
Omdat ik wilde weten waar het in zat heb ik zijn uitlaat op mijn scooter gemonteerd.....ging nog net zo hard.
Zijn vario en koppeling bij mij gemonteerd....ging nog steeds niet harder.

Het viel me ook op dat zijn scooter veel meer toeren maakt dan die van mij. Ik naar de scooter zaak toe waarvan ik al meer dan 10 jaar de eigenaar ken. Ik hem het verhaald uitgelegd en toen zei hij dat na 2002 de ontstekingen veranderd waren en dat mijn neo's ook nog eens begrenst is op de cdi. Ik een nieuwe cdi bij hem gekocht van TOP performance. Deze er thuis op gezet en hoopvol een proefrit gaan maken....nog steeds geen verbetering qua trekkracht en ook de topsnelheid is nog steeds hetzelfde.
Ik weer terug en mijn verhaal gedaan. Hij was super verbaast omdat het volgends hem (en zn vader) echt de oplossing moet wezen!
Ze gaan nu mailen de italiaanse leverancier om te vragen hoe het mogelijk is dat mijn scooter er niets op vooruit is gegaan in toeren en topsnelheid???!!

Omdat ik geen geduld heb en ik vermoed dat hier mensen zijn met een neo's van na 2002 wil ik graag weten hoe jullie dit probleem hebben opgelost. Zijn er mensen die hun cdi ook vervangen hebben en wat was toen het resultaat?

ps:ik heb ondertussen (2 weken verder) een P1 vario gemonteerd met 5.1 gram rollen. Ook heb ik een Yasuni Z gemonteerd. Qua toeren is het nog steeds niet goed, ik heb nog steeds het idee dat hij niet genoeg toeren maakt. Hij trekt nog steeds heel langzaam naar de 60-65. Met wind mee heb ik al 75 gehaald maar dat duur eeuwen!

Wie kan me aan het oplossende antwoord helpen.

Greetz,