probleem met gaskabel of iets anders?

jelgon

Member
vanmiddag was ik m'n brommer wat aan het testen had net nieuwe luchtfilter erop en wat stationair aan het testen enzo, soms als ik wat teveel gas geef (brommer gaat ong 80km/h) maar als ik dan even plankgas geef blijft steeds de gaskabel hangen vanmiddag heb ik zeer veel geluk gehad ik starte men brommer hij reed normaal en heletijd begon die plankgas te geven op de openbare was ik knijpte heel m'n voor en achterrem dicht maar alsnog bleef die rijden, DIT WAS ZEEER GEVAARLIJK, wat als er een auto uit een straat kwam kon ik helemaal niet remmen omdat de motor bleef gasgeven, ik was snel naar huis aan het gaan zet de brommer even op centrale poot en steek de kabel wat terug zodat ik normaal gas geef, ik rij op een klein baandje met tegeltjes van halve meter breed gewoon lekker rustig 5km/h PLOTSELING BEGINT DIE 50km/h te rijden ik ben onderuid gegaan en haal m'n rechterhand ligt open ook is voorste kap afgebroken etc... ik ben al erg blij dat ik nog geluk heb gehad want wat als ie helemaal gas begint te geven en er een auto komt, nu is m'n vraag voor jullie wat is het beste dat ik doe, altijd als ik m'n kabel beetje terugtrek kan ik weer goed gas geven maar dan als ik wat meer gas ga geven blijft de kabel een beetje zitten op plankgas en die schiet niet terug, ook als die blijft steken heb ik geprobeerd eraan te trekken maar dit werkte niet, ik voelde eraan en hij voelde erg gespannen, wat is het beste dat ik hierbij doe??? is een peugeot vivacity sl4 bj2006 2takt sportuitlaat polini vario..
 
Advertisement - register to remove this

Allereerst Gelukkig breng je het er nog goed vanaf.

Een gaskabel kan slijten na een tijdje je moet het zo zien het is een ijzeredraad ook wel de binnenkabel, met daaromheen een kunstoffen of rubberen (beschermhoes).
Als je beschermhoes gaat slijten kan je binnenkabel vast komen te zitten waardoor het gas openblijft staan.

Dat kan een reden zijn waarom je gas blijft hangen. Dit kost niks en kan je probleem verhelpen bij mijn zip heeft dit het probleem gerepareerd. Maar daarbij heb ik ook meteen de gashendel vervangen.

De Gashendel kan ook een verzoorzaker zijn waarom die blijft hangen.
Controleer je gasnaald en kijk na wanneer je de gashendel loslaat of je gasnaald geheel sluit.

Verder zou er water in je gaskabel kunnen zitten hierdoor roest je binnenkabel of met koud weer bevriest het water zelfs, waardoor je gas kan blijven hangen.

Mijn persoonlijke advies is gewoon de gaskabel te vervangen en als het kan ook de hendel dan heb je vrijwel het probleem uitgesloten.

Ik rij zelf op een zip 2000 DR70 Brom bj 2012 en mijn gaskabel is ook blijven hangen tot wel 2 keer toe ik ben bijna onder de tram geëindigd de eerste keer dat het gebeurde. de 2de keer dat het gebeurde reed een maatje en vloog die het kruispunt over godzijdank waren er geen auto's.

Wat is er nu gebeurd met mijn zip om dit probleem te verhelpen.

Allereerst een orginele piaggio gaskabel en gashendel gemonteerd, de oude gaskabel zat roest in (mogelijk mijn oorzaak)
Het spruitstuk is vervangen hierdoorheen trok die ontzettend veel valselucht.
de gasnaald is gecontroleerd en die sloot ook goed.

Verder is op alle mogelijke plekken waar die valselucht kon aanzuigen is ook valselucht aangezogen dit is allemaal verholpen.

Met deze ingreep is het hangen van het gas voor mij opgelost en ik hoop dat je met deze informatie het probleem kunt verhelpen.

Mijn advies is bezuinig niet op gaskabel hendel dit is een essentieel onderdeel zoals je zelf ook hebt ervaren.
 
dit ga ik even proberen alvast bedankt, het is erg gevaarlijk met dat rondrijden pfoehh kon veel erger eindigen
Post automatically merged:

Zit hier nou te kijken, ik wil direct heel nieuw inlaatsetje bestellen, nieuwe carbu nieuwe gaskabel en nieuwe gasschuif met naald enzo alleen ik weet niet echt of elke carbu hetzelfde is of welke heb ik precies nodig vr peugeot vivacity sl4 bj2006 2takt
 
Last edited:
Back
Top