This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem met booster,motor houd soms in

seba_q_

SBA-tuning
Sinds kort heb ik nogal vaak dat men brommer inhoud terwijl ik aan het rijden ben. Het is te vergelijken met even je achterem indrukken terwijl je op je max snelheid bent. Mijn brommer rijd 50km/u en is zo goed als origineel:Leovincie TT uitlaat(met prop) en TNT luchtfilter. Zou het soms kunnen dat het aan een verkeerde drukveer ligt want ik heb wel nog een zwarte hebo drukveer steken van al een lange tijd geleden met andere setup ,ik heb zeker al 6500km gereden met deze drukveer! Zou het hieraan kunnen liggen?

wie kan mij helpen?

greetz seba
 
ik em juist et zelfde probleem ik em deze vraag hier ook gestelt en hier zede ze gwn varioring eruithale, rijdt hij wel iets sneller maar stopt u probleem
 
bruno said:
ik em juist et zelfde probleem ik em deze vraag hier ook gestelt en hier zede ze gwn varioring eruithale, rijdt hij wel iets sneller maar stopt u probleem

ja en dan wordt ik gepakt door de flikken en moet ik men brommer afgeven :s
als dat een betere oplossing is ?? is er geen andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen?
 
rij je met zon sportluchtfiltertje van tnt?
Zo ja, gooi die rotzooi de vuilbak in, zit waarsch vol vuil en water...
Zet je standaart luchtfilter erop en pas je sproeier aan, paar maten kleiner.
Aan die andere drukveer zal het niet ligge.
Check ook even je vario of daar alles er goed uitziet, kan zijn dat je een dood punt in je vario hebt zitte, komt omdat da riem wat inslijt in je vario.
 




jow , volgens mij kan het iets heel anders heb het self ook voor gehad bij mijn spirit , controleer eens je luchtfilter op het water binnen trekken want dan kun je dit ookvoor hebben , reinig je luchfilter anders eens

Greetz Dimi
 
ik heb men luchtfilter proper gemaakt en dan was het even weg maar na een kwartiertje had ik het probleem alweer, en het gebeurt steeds vaker .
ik vind het wel raar dat ik dat probleem nu heb want ik heb altijd zo gereden en noit problemen gehad.
 
controleer je membraanklepjes eens, anders denk ik dat het een groter probleem is, misschien dat er een krukas lager stukgelopen is en je cilinder ondertussen beschadigt is? of nog een ander probleem, meer weet ik niet, warmloper ofzo.
Tijd voor een grondiger onderzoek, denk ik...
 
het probleem is dat ik men brommer elke dag nodig heb voor school;anders had ik hem al wel eens uit elkaar gehaald!
heeft er niemand dit problem al eens gehad?

greetz seba
 
Bruce said:
rij je nu met sportfilter of niet???
Want dat is het probleem denk ik

ik rij al van het begin met een sportluchtfilter (iets meer dan 1 jaar) en ik heb nog nooit problemen gehad


maar het vreemde is dat hij het enkel doet als ik berg af rijd of als ik over vluchtheuvels of een bultje rij.

greetz seba
 
Bruce said:
haal je cilinder eraf, kdenk dat je een warmloper hebt gehad...
Dan je waarschijnlijk probreem wel tegen.
Zonder meer info kan ikniet helpen

ik wil niet moeilijk doen hé maar ik heb een vraagje , kan je een warmloper krijgen met een standaard cilinder op een brommer die 50km/uur rijd?

btw ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar men scoot rijd sinds deze morgen 6à7 km/u trager :s


greetz seba
 
of je cilinderwand is beschadigt door vuil dat via je sportfiltertje is binnebezogen.
En loopt je cilinder warm dankzij krassen op je wand, want die zorgen voor meer wrijving. Als je dan blijft rijden dan worden die krassen steeds erger en erger en loopt hij vast of rijd hij gewoon niet meer.
Dus stop nou maar met je brommer te rijde, en check je cilinder!
Kan ook nog altij dat het probleem ergens is, maar ik zal er ni ver naast zitten