Probleem met Bendix (aandrijving startmotor)

Sander@rs

*Rs Stolen* R.I.P
Ik ben op dit moment bezig met een piaggio Typhoon in elkaar te zetten.

Hierbij stuit ik alleen op het probleem dat de starterkrans geen contact maakt met de bendix dus geen aandrijving op de startmotor... Bendix zit er verder goed in de veer werkt goed, heb alleen geen idee de starterkrans contact moet maken met de bendix.
Hoop dat iemand anders dit wel weet..

Geluk, Sander
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je precies ?

als je je elec. start gebruikt dan komt het tandwieltje meer naar voren, waardoor hij je halfpoulie wel pakt he :) Of was dat niet wat je bedoelde :p
 
het is idd andersom :p , de startmotor gaat draaien en drijft op zijn beurt de bendex aan deze gaat door centrifugaal kracht naar buiten en drijft dan de krukas aan en de scooter start (als het goed is)

maar , gaat de startmotor wel rond?
 
Probleem opgelost.. tanwiel van de startmotor was volledig kaal niewe ingezet en hij doet het weer! Bedankt voor de tip.

Maar als ik het goed begrijp heeft de bendix bij de kickstart geen enkele functie of zie ik dat verkeerd?

Geluk,
 
Dat zie je correct.
Bendix wordt aangedreven door de startmotor. Doordat deze hard gaat draaien komt het tandwiel naar voren, welke in de starterskrans grijpt. Zodra de startmotor weer uitgaat (of de starterskrans sneller draait dan de bendix) zakt het tandwiel weer terug, en is de verbinding verbroken.
Dit om te voorkomen dat je blokje je startmotor aan het ronddraaien is.

Je kickstart werkt wat simpeler, die grijpt pas in de starterskrans op het moment dat je hem intrapt.
 
Cipher said:
Dat zie je correct.
Bendix wordt aangedreven door de startmotor. Doordat deze hard gaat draaien komt het tandwiel naar voren, welke in de starterskrans grijpt. Zodra de startmotor weer uitgaat (of de starterskrans sneller draait dan de bendix) zakt het tandwiel weer terug, en is de verbinding verbroken.
Dit om te voorkomen dat je blokje je startmotor aan het ronddraaien is.

Je kickstart werkt wat simpeler, die grijpt pas in de starterskrans op het moment dat je hem intrapt.


de bendex gaat pas weer terug als je het startknopje los laat
 
Back
Top