Probleem met afstellen SR, giga dip

elmar8

Well-Known Member
ik ben nu zelf druk bezig met het afstellen proberen althans van mmijn sr

cilinder: DR70
uitlaat: c 16
carb: 17,5
sproeier: 98
gasnaald middelste stand
rollen: 4,75
vario: chroom, staat geen merk op
koppeling: delta clutch
blauwe trekveertjes
gele druk veer
strakste stand

alles is ontgrenst en standaard lucht filter

het probleem is als ik weg rij trekt die auto whelie en bij de 30 krijgt hij enorme dip en loopt dan rustig naar de 100 echt rustig. en hij maakt aardig wat toeren in het begin en daarna dus echt bij de 30 zakt hij opeens in. duss als iemand me kan helpe anny idee hulp is welcome!!
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt al geprobeerd gewoon lichter in rollen te gaan? 3,5 of 4 gram, om te zien wat het doet. Is een C16 niet wat hoogtoerig voor een dr70 of valt dat wel mee?
 
heb hele lichte geprobeerd oranje die ik nog had liggen waren ook al oud. ma geen verschil.. en die c16 zat eerst onder maat van mij zijn sr met ook dr70 en daar reed hij 120 mee. dus help help help
 
een c16 gaat prima ken hiero ook iemand met dr en c16 en loopt als een trein.
affijn OT: ik zou wel een rooie drukveer gebruiken, staat er nergens op de vario een merkje? is het niet per ongeluk een ori:p
 
als hij na dat de vario overpakt in toeren terug valt = te zware rollen.

altijd eerst je carb afstellen btw. is genoeg info over te vinden via google en deze site.
 
orginele vario is niet van chrome dacht ik zo :p

okay ik zal wel 4 gram proberen:)

en vandaag gekeeken met 78 sproeier waardeloos totaal geen power meer zelfs niet met grondig afstelen en bij andere dr cilinders zouw het wel lopen. zo zie je ma weer alle scooters reageren weer anders.. maja c16 ja onder dr moet gewoon goed lopen! bedankt tot zover!! hoort wel of het goed is gegaan
 
Back
Top