Probleem met Aerox

Paljas420

New Member
Hallo iedereen.
Ik had mijn aerox 2dehands gekocht en was zelf al getuned door de vorige eigenaar, dus daarom weet ik ook niet zo heel veel van mijn aerox..

Maar dus ik moest overlaatst mijn olie bijvullen en dat heb ik gedaan met 2tact olie, onder het kapje waar je voeten op staan in het olie reservoir. Hij reed een dag perfect in orden, dan ben ik gaan tanken en sinds dan heb ik problemen met de scooter.

Het is een beetje vaag maar als ik hem op zijn sport steuntje heb staan staat die een beetje schuin en als ik de motor aan zet klinkt hij normaal maar als ik hem recht houd maakt de brommer enorm veel geluid wat normaal niet was. Er komt vrij veel rook uit mijn uitlaat. Als ik ermee wil rijden dan lijkt het een beetje dat hij verzuipt en hij gaat niet echt vooruit. Het lijkt ook een beetje op een dip. Normaal loopte hij 80+ en nu max 20 ongeveer..
Hij start wel van de eerste keer dat wel.

Weet er iemand mij te vertellen wat ik verkeerd heb gedaan of wat het probleem zou zijn, want ik heb de scooter zo snel mogenlijk weer nodig voor gebruik voor mijn werk.
Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Waar komt het geluid vandaan, uit je carter? Soms kan een losse ronsel erg veel geluid maken, maar check het even.
Betreft het dipje, kijk je bougie even welke kleur deze heeft. Kijk of je geen valse lucht trekt en je afstelling goed is. Omdat je een 2e handse scooter hebt gekocht weet je natuurlijk nooit wat er mis mee is geweest dus kijk alles even na. Maak je carburateur even schoon en zorg ervoor dat alles goed in elkaar zit. Aan de kleur van de bougie kun je zien of je sproeier juist is of niet. De kleur koffiebruin is wat je wilt hebben. Als die zwart is dan is je sproeier te groot, is die grijs of lichter dan is je sproeier te klein.
 
Haha dat had ik ook;

Ik had mijn aerox 2dehands gekocht en was zelf al getuned door de vorige eigenaar, dus daarom weet ik ook niet zo heel veel van mijn aerox.. = Kan net zo goed een 4 takt zijn.. (staat hier niet bij dat het een 2takt zou moeten zijn)

Maar dus ik moest overlaatst mijn olie bijvullen en dat heb ik gedaan met 2tact olie, onder het kapje waar je voeten op staan in het olie reservoir.= Hij kan hier net zo goed 2takt olie in een 4takt per ongeluk hebben gedaan.


Voor de rest staat er niks over een 2takt aerox.. Alleen een Aerox... Bijvoorbeeld een bouwjaar erbij zou het raden een stukje makkelijker maken ...
 
Maar dus ik moest overlaatst mijn olie bijvullen en dat heb ik gedaan met 2tact olie, onder het kapje waar je voeten op staan in het olie reservoir.= Hij kan hier net zo goed 2takt olie in een 4takt per ongeluk hebben gedaan.

..
Olie bijvullen onder de voetenplank ... duid op 2-takt ( bij een 4-takt , vul je Olie bij in het Motorblok.

Normaal loopte hij 80+
... een 4-takt 50 Cc loopt never nooit 80Km/h +.
 
Back
Top