Probleem met achter velg

Advertisement - register to remove this

IN eerste zicht lijkt het de as die krom is

Maak eens een video recht achter je scooter en van de zijkant rechts
 
De video is wat moeilijk om te zien wat het is ,
om zeker te weten dat de vertandings´ as scheef is zou je eigenlijk een video moeten maken
van waar de moer zit en dan uiteraard zonder dat beschermkapje natuurlijk.
Dan kan je zien of dat rond draait of dat het iets op en neer rondom gaat.

Ik weet ook niet hoe dat gekomen is dus ik gok maar wat ?
Ik kan me voorstellen dat zoiets kan gebeuren als je een stoeprand te hard pakt oid.
Het lijkt wel of de as scheef is in het begin, waar het gedeelte rondom de moer ook op en neer gaat,
of het is gezichtsbedrog.
Sowiezo niet meer mee rijden, dat kan gevaarlijk worden.
 
De video is wat moeilijk om te zien wat het is ,
om zeker te weten dat de vertandings´ as scheef is zou je eigenlijk een video moeten maken
van waar de moer zit en dan uiteraard zonder dat beschermkapje natuurlijk.
Dan kan je zien of dat rond draait of dat het iets op en neer rondom gaat.

Ik weet ook niet hoe dat gekomen is dus ik gok maar wat ?
Ja zal morgen betere video maken. Ja alles lijkt goed als ik zo kijk. de vorige eigenaar zegt dat het de velg is
 
De video is wat moeilijk om te zien wat het is ,
om zeker te weten dat de vertandings´ as scheef is zou je eigenlijk een video moeten maken
van waar de moer zit en dan uiteraard zonder dat beschermkapje natuurlijk.
Dan kan je zien of dat rond draait of dat het iets op en neer rondom gaat.

Ik weet ook niet hoe dat gekomen is dus ik gok maar wat ?
Ik kan me voorstellen dat zoiets kan gebeuren als je een stoeprand te hard pakt oid.
Het lijkt wel of de as scheef is in het begin, waar het gedeelte rondom de moer ook op en neer gaat,
of het is gezichtsbedrog.
Sowiezo niet meer mee rijden, dat kan gevaarlijk worden.
Ik heb een ander achter velg gemonteerd is nog zelfde dus is het achterwielas.
De lager draait mee dat hoort niet toch
 
Last edited:
Heb je al een testje gedaan met je hand..

Kan je het achterwiel van links naar rechts bewegen als je er achter zit. Zo ja dan is het je achterwiel lager..

Zo nee kan het of je as zijn of een kromme velg.. (overigens geen idee hoe je deze dan zo krom hebt gekregen) Of je bent met deze scooter gaan stunten en van een verhoging afgesprongen.
 
Ik heb een ander achter velg gemonteerd is nog zelfde dus is het achterwiel ass inderdaad
Ja zal morgen betere video maken. Ja alles lijkt goed als ik zo kijk. de vorige eigenaar zegt dat het de velg isme
Heb je al een testje gedaan met je hand..

Kan je het achterwiel van links naar rechts bewegen als je er achter zit. Zo ja dan is het je achterwiel lager..

Zo nee kan het of je as zijn of een kromme velg.. (overigens geen idee hoe je deze dan zo krom hebt gekregen) Of je bent met deze scooter gaan stunten en van een verhoging afgesprongen.
Het is geen kromme velg heb een nieuwe velg aangeschaft en het is nog het zelfde. Ja de speling lijkt gewoon normaal te zijn ga er maar mee naar een scooter zaak bedankt voor de reacties
 
Mij lijkt dat overigens niet normaal.. Niet zo`n grote slag in ieder geval.

Als je velg goed is dan zou ik zelf de achter as eruit halen en een liniaal er tegen aan zetten.. Als je pech hebt is het achterwiel lager waarschijnlijk al in ontbinding.
 
Mij lijkt dat overigens niet normaal.. Niet zo`n grote slag in ieder geval.

Als je velg goed is dan zou ik zelf de achter as eruit halen en een liniaal er tegen aan zetten.. Als je pech hebt is het achterwiel lager waarschijnlijk al in ontbinding.
Hier heb een video
 
ALLES kan je achter vervangen..
de as, de vertanding,lagers ik gok op een kleine 300euro.

de vertanding is ook scheef gelopen of in een ovaal... ze kunnen er nog 'goed' uitzien maar de herrie blijft.

advies is ook om ALLES te vervangen... anders loop je de kans alles 3x te doen.

suc6 man!

edit... en daarna alle troep weggooien... niet bewaren!
 
ALLES kan je achter vervangen..
de as, de vertanding,lagers ik gok op een kleine 300euro.

de vertanding is ook scheef gelopen of in een ovaal... ze kunnen er nog 'goed' uitzien maar de herrie blijft.

advies is ook om ALLES te vervangen... anders loop je de kans alles 3x te doen.

suc6 man!
Oké super bedankt voor de reactie. Ja ga het inderdaad even met de scooter zaak over hebben wat het beste is denk ook dat ik gelijk helemaal aanpak
 
Back
Top