probleem: gurtner carburateur py 421 blijft lekken bij benzine aftap in vlotterbak

Limbo280884

New Member
Ben aan de peugeot ludix elegance bj.2005 van een goede vriendin van me het hobbyen. de vario begrensplaat is verwijdert rolletjes zijn vervangen voor 8,5 gr rollen. zit imitatie vervangingsluchtfilter op omdat de oude echt op was. In de carburateur zit nu een 57 sproeier. Nu blijft de carburateur lekken bij de aftapplug in de vlotterbak zowel langs de schroef met veertje als langs de slangaansluiting aan de zijkant. heb um tig keren schoongemaakt en opnieuw in elkaar gezet en gemonteerd, maar hij blijft lekken. Er is nergens een vervangend plastic vlotterbakje te vinden voor dit type gurtner carburateur, nu is mijn vraag kan k de plastic vlotterbak vervangen door een imitatie metalen vlotterbakje? Ben d'r al menige dag en uren meebezig nu en wordt d'r langzamerhand gestoord van.

bedankt alvast voor jullie reacties
 
Advertisement - register to remove this

Hoop dat je weet dat als je het vervangsluchtfilter vervang door iets anders dit de aanvoer van de zuurstof ook anders kan zijn en dus de afstelling rijker of armer zal gaan lopen.

Voor het vlotterbakje moet je eens bij de onderdelen van een yamaha aerox zoeken, daar zit de carbarateur ook onder. BWJ ongeveer 2008.

Volgens mij past ook het metalen bakje er ook eronder die van de vivacity af komt, maar dan moet je even bekijken, en kan hier geen garantie op geven.



Ik denk nummer 10.
 
Hoop dat je weet dat als je het vervangsluchtfilter vervang door iets anders dit de aanvoer van de zuurstof ook anders kan zijn en dus de afstelling rijker of armer zal gaan lopen.

Voor het vlotterbakje moet je eens bij de onderdelen van een yamaha aerox zoeken, daar zit de carbarateur ook onder. BWJ ongeveer 2008.

Volgens mij past ook het metalen bakje er ook eronder die van de vivacity af komt, maar dan moet je even bekijken, en kan hier geen garantie op geven.



Ik denk nummer 10.
Beste eurokit dank je wel voor je reactie en tip maar de vlotterbak is anders deze heeft de aftapplug onderaan die van de peugeut zit aan de zijkant aan de kant waar de carburateur in het spruitstuk zit. En helaas hebben we het beide niet al te breed, maar toch bedankt voor de tip en reactie dank je wel.
 
Krantenwijk nemen? Of 2de hands carb maar dan weet je niet wat voor rotzooi je koopt.

Als je t niet zeker weet dan kun je ook de leverancier mailen met de gegevens van je carb.
 
Koop anders als je ietwat minder te besteden hebt een Gurtner revisiesetje. Had dat ook gedaan en het hielp.
Anders heb ik nog wel een standaard carburateur met extra onderdelen daarvoor liggen voor een zacht prijsje
mag dat wel weg hoor. Succes ermee
 
Of hier nummer 7.



Scooter rijden kost nou eenmaal geld. Daarbij zijn peugeot en piaggio onderdelen helaas niet de goedkoopste.
 
bedankt voor jullie reacties dutchino en peugeot-zenith-ride en natuurlijk eurokit. Ben bij m'n oude baas geweest is eigenaar van de cycle shop te heerlen en heb een ijzeren vlotterbak van een gurtner van een vertikaal blokje gekregen voor niks. heb deze gemonteerd en de lekkage is gestopt gelukkig. Hij zei die plastic vlotterbakken gaan allemaal lekker na een paar jaar en hoezo nou plastic hard en ja de vlotterbak schroef is metaal dus je draait het bakje helaas zo kapot... en ja k weet dat peugeot en piaggio delen niet de goedkoopste zijn vooral de 4takt delen van piaggio of vespa hebben echt idiote prijzen tegenwoordig. mocht er toch nog iets gaan lekken of wat dan ook horen jullie van me.

nogmaals bedankt voor jullie tips en meedenken dank je wel

gr van jean-pierre
 
Back
Top