Probleem gilera ice

Hallo,

Sinds paar dagen geleden doet mij scooter opeens raar naar dat ik 35km lang kwart/half gas heb gereden. Erna deed hij opeens gek bij vol gas. Stationeer niks aan de hand half gas gaat opzich ook.

Scooter stottert ploft bij vol gas.

Het gaat om een gilera ice. Ik had alleen gezien dat het rubber bescherm hoesje van de bobine/cdi van de stekker afwas gegaan. Zou deze nu kapot kunnen zijn door sneeuw/vocht?
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt erop dat de hoofdsproeier iets vervuild is.
Het komt wel eens voor dat er iets blijft plakken in de doorlaat van de sproeier.
Meestal residu van de binnenkant van de brandstofslang.
(of vuil vanuit de brandstoftank)

Ik denk niet dat dit wat te maken heeft met vocht.
Anders zou je ook bij half gas al problemen ervaren qua ontsteken van de bougie en het brandstofmengsel.
 
Het lijkt erop dat de hoofdsproeier iets vervuild is.
Het komt wel eens voor dat er iets blijft plakken in de doorlaat van de sproeier.
Meestal residu van de binnenkant van de brandstofslang.
(of vuil vanuit de brandstoftank)

Ik denk niet dat dit wat te maken heeft met vocht.
Anders zou je ook bij half gas al problemen ervaren qua ontsteken van de bougie en het brandstofmengsel.
Caburateur heb ik helemaal schoon gemaakt maar probleem was nog niet weg.. erna heb ik sproeier 74 vervangen voor een 102 omdat ik 74 wat klein vond met een 70cc malossi met malossi vario en leo vinci uitlaat.. teminste als ik het ging vergelijken met andere set ups. Ik heb echt vermoeden dat het iets met onstekening te maken heeft, want hij doet het zelfde als ik mijn begrenzer aanzet alleen dan veel minder erg (begrenzer is niet goed afgesteld ,zo gekocht)
Bougie vonkt wel gewoon prima
 
Ja goed, maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal....
De sprong van maat 74 naar 102 is wel heel erg ruim!
(13 maten ruimer!?)

Nou snap ik ook wel dat de doorlaat iets ruimer moet zijn, maar een 70cc in combinatie met een 50cc uitlaat heeft zoveel sap helemaal niet nodig. Of zit er soms een powerfilter gemonteerd?

En hoe is het spul op elkaar afgesteld?
Met (ook) een elektronische begrenzer ertussen, is het een beetje anyone's guess zonder verdere info!
 
Ja goed, maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal....
De sprong van maat 74 naar 102 is wel heel erg ruim!
(13 maten ruimer!?)

Nou snap ik ook wel dat de doorlaat iets ruimer moet zijn, maar een 70cc in combinatie met een 50cc uitlaat heeft zoveel sap helemaal niet nodig. Of zit er soms een powerfilter gemonteerd?

En hoe is het spul op elkaar afgesteld?
Met (ook) een elektronische begrenzer ertussen, is het een beetje anyone's guess zonder verdere info!
Ja ik weet dat die sprong heel groot is haha.
Waarom ik dit heb gedaan is omdat het sproeier setje wat ik had liggen begint vanaf 100 (100 zit in mijn vorige scooter) en omdat ik op verschillende forums mensen al met sproeier 98 met een 50cc ben tegen gekomen. Heb niemand gezien die kleiner als dat met 70cc reedt. Top van gilera is was met 74 spoeier 80kmpu incl auto weehly (scooters zijn ook maar heel ligt). Uitlaat is trouwens sito plus die staaf uitvoering zeg maar mijn excuus

Ik ga vandaag eerst de massa controleren en nogmaals de bougie. En erna ga ik de oude spoeier weer erin zetten. Mocht dit geen val alles werken gaat ik toch maar nieuwe bobine en cdi bestellen.. ik houdt je op de hoogte.
Post automatically merged:

Ja goed, maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal....
De sprong van maat 74 naar 102 is wel heel erg ruim!
(13 maten ruimer!?)

Nou snap ik ook wel dat de doorlaat iets ruimer moet zijn, maar een 70cc in combinatie met een 50cc uitlaat heeft zoveel sap helemaal niet nodig. Of zit er soms een powerfilter gemonteerd?

En hoe is het spul op elkaar afgesteld?
Met (ook) een elektronische begrenzer ertussen, is het een beetje anyone's guess zonder verdere info!
Sorry luchtfilter is standaart
 
Last edited:
Back
Top