probleem gianelli reverse

Status
Not open for further replies.

toto844

Well-Known Member
Ik heb nu een aerox uit bouwjaar 2000 alles is standaard behalve de gianelli reverse ik heb nu pas de rollen verandert naar 4.0 gram sproeier weet ik niet welke maat erin zit dat heeft dealer gedaan met uitlaat erop moet ik morgen eens kijken maar ik dacht dat er een 76 in zat nu heb ik het probleem met mijn standaard uitlaat ging ik sneller als met deze uitlaat als ik op top rijdt met de reverse stottert hij een klein beetje en gaat hij niet harder als 75-80 op teller. Optrekken doet ie wel goed. Wat denken jullie dat dit is, btw drukveer en trekveren welke zouden jullie nemen witte drukveer en zwarte trekveren 40 %, of zijn de rolle te licht of te zwaar ik weet het niet maar het is precies wel dat hij te weinig benzine krijgt mss een 17.5 mm carbu halen of wat denken jullie.
 
Advertisement - register to remove this

euuhh... een reverse hoort ook goed te lopen op een 12 mm hoor :)
heb je de carberateur al eens goed schoongemaakt?
anders bougie ff checken als hij grijs is te weinig benzine, als hij mooi bruin is dan zit je ook wel goed met sproeier.

drukveer zou ik een gele voor nemen, en trekveertjes zijn goed
 
Cobus said:
euuhh... een reverse hoort ook goed te lopen op een 12 mm hoor :)
heb je de carberateur al eens goed schoongemaakt?
anders bougie ff checken als hij grijs is te weinig benzine, als hij mooi bruin is dan zit je ook wel goed met sproeier.

drukveer zou ik een gele voor nemen, en trekveertjes zijn goed

Ja zal morgen bougie is checken en sproeier eerst eens kijken welke maat erin zit en de rollen lichter of zwaarder btw het zijn de rollen die bij de uitlaat zelf zaten.
 
dat kun je het beste testen als je de juiste sproeier erin hebt, waarschijnlijk zit je wel redelijk goed met je rollen.... maar dat kun je nooit zo vertellen, maar een reverse lust wel aardig wat toeren volgens mij :)
 
Cobus said:
dat kun je het beste testen als je de juiste sproeier erin hebt, waarschijnlijk zit je wel redelijk goed met je rollen.... maar dat kun je nooit zo vertellen, maar een reverse lust wel aardig wat toeren volgens mij :)

Ik heb gisteren mijn bougie nagekeken ziet mooi koffie bruin dus die is goed nu rollen nog afstellen maar ik ben er zeker van dat ze lichter moetten hij maakt niet echt heel veel toeren dus ja. Maar gisteren gebeurde er iets vreemds, ik was plots aan het rijden op top en in 1 keer schiet hij ervandoor naar de 95-100 km/per uur hoe kan dit is dit het gevolg van een grote dip.
 
ik heb een tijd terug ook eens een aerox afgesteld met een reverse eronder, de afstelling die daar het best onder liep was : malossi witte drukveer, polini blauw trekveertjes, 4.1 gram rollen en sproeier 80

dit alles was met een reverse, en een polini speedcontrol. maar let op dat het wel voor iedere scooter anders is !!! maar wat mij wel op viel met die reverse was dat je de achterkoppeling NIET te strak moet zetten want dan liep hij niet lekker meer.

edit: zijn je vario en halfpoulie(dat plaatje voor de vario) nog wel mooi glad en niet ergens ingesleten ?? dit kan namenlijk een grote dip veroorzaken.
 
jeroenaerox said:
ik heb een tijd terug ook eens een aerox afgesteld met een reverse eronder, de afstelling die daar het best onder liep was : malossi witte drukveer, polini blauw trekveertjes, 4.1 gram rollen en sproeier 80

dit alles was met een reverse, en een polini speedcontrol. maar let op dat het wel voor iedere scooter anders is !!! maar wat mij wel op viel met die reverse was dat je de achterkoppeling NIET te strak moet zetten want dan liep hij niet lekker meer.

edit: zijn je vario en halfpoulie(dat plaatje voor de vario) nog wel mooi glad en niet ergens ingesleten ?? dit kan namenlijk een grote dip veroorzaken.

Moet ik eens nakijken dat ze nog glad zijn maar ben toch van plan volgende week sport variotje te steken van hebo zullen dan nog eens kijken, en ja idd elke scooter is anders men vriend heeft nu ook aerox met reverse en die heeft 3.3 gram rollen erin zitten maar dat vindt ik wel wat licht.
 
toto844 said:
Moet ik eens nakijken dat ze nog glad zijn maar ben toch van plan volgende week sport variotje te steken van hebo zullen dan nog eens kijken, en ja idd elke scooter is anders men vriend heeft nu ook aerox met reverse en die heeft 3.3 gram rollen erin zitten maar dat vindt ik wel wat licht.


dat licht er maar net aan, als je een slappe achterkoppeling hebt(slappe drukveer, en slappe trekveertjes) dan moet je in het algemeen lichtere rollen pakken. ga je er b.v. een strakere drukveer in stoppen dan moet je weer wat zwaardere rollenhebben.

wat ik zou proberen als ik jou was is een witte drukveer, NIET al te strakke trekveerjtes, en rollen rond de 4 gram.
 
jeroenaerox said:
dat licht er maar net aan, als je een slappe achterkoppeling hebt(slappe drukveer, en slappe trekveertjes) dan moet je in het algemeen lichtere rollen pakken. ga je er b.v. een strakere drukveer in stoppen dan moet je weer wat zwaardere rollenhebben.

wat ik zou proberen als ik jou was is een witte drukveer, NIET al te strakke trekveerjtes, en rollen rond de 4 gram.

En wat als ik nou die race vario van hebo koop welke rollen moet ik dan steken de bijgeleverde eerst eens teste met de drukveer die erbij zit of in welke richting moet ik dan gaan.
 
Ik heb gisteren mijn bougie nagekeken ziet mooi koffie bruin dus die is goed nu rollen nog afstellen maar ik ben er zeker van dat ze lichter moetten hij maakt niet echt heel veel toeren dus ja. Maar gisteren gebeurde er iets vreemds, ik was plots aan het rijden op top en in 1 keer schiet hij ervandoor naar de 95-100 km/per uur hoe kan dit is dit het gevolg van een grote dip.

Hmm met een nagenoeg standaart setup, en een reverse 95-100.... ???
 
Hmm met een nagenoeg standaart setup, en een reverse 95-100.... ???

tja aerox tellers kloppen voor geen kant meer nadat ze al behoorlijk oud zijn... mijne scheelde altijd maar 3km/h met borden langs de kant, maar nu hij behoorlijk oud is (en boven de 80km/h loopt) klopt er geen zak meer van (120 aangeven als je 95 rijd..?)

@topicstarter, gebruik in het vervolg enters komma's en punten aub ik had echt moeite om het te lezen :p

Overigens zou ik pas mijn scooter afstellen nadat je die nieuwe vario hebt, aangezien je anders bezig blijft...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top