Het gaat om een Piaggio Fly 2takt 50cc
Bj: 2005 kmstand:14200
Hallo,
Is het mogelijk om de mengverhouding tussen olie en benzine te veranderen?
Mijn scooter mengt nu veel te veel olie met de benzine.Hier door is er vermogen verlies en de bougie is helemaal pik zwart.
(zal een foto toegevoegen)
Er is ongveer 3 minuten met deze nieuwe bougie gereden [~2/3min warmlaten worden daarna 3 minuten gereden]
12mm dellorto (sproeier 54) ik had eerder sproeier 60 maar deze liep ook erg rijk. ( ook zeer zwarte bougie).
De scooter rookt ook erg veel uit de uitlaat, aanzienlijk veel meer dan mijn zip 50cc 2t of 70cc type 3.
Iemand ideeën hoe ik mijn probleem kan behelpen?
Mvg. Rabobank1957
Post automatically merged:
De scooter is trouwens motorisch en qwa overbrenging helemaal orgineel. Alleen de prop is uit de uitlaat gehaald.
Aan de mengverhouding kun je niks veranderen. Ja een dop olie bij je benzine gooien. Maar denk dat zelf mengen en je oliepomp afsluiten een betere optie is.
Maar als je te veel olie bij je mengsel hebt is je bougie eerder een beetje vochtig.... dit lijkt wel verkoold ofzo, of ligt dat aan de foto?
Ja ik snap het niet helemaal mij is dus verteld dat je de spanning op de gaskabel kan veranderen die naar de pomp gaat.
Door die omcirkelde moer los/vaster te draaien. Deze foto is van een tph block maar zag deze bout ook op mijn type 1 blokje. Zou kunnen dat het fly blok een andere type pomp gebruikt?
Ja ik snap het niet helemaal mij is dus verteld dat je de spanning op de gaskabel kan veranderen die naar de pomp gaat.
Door die omcirkelde moer los/vaster te draaien. Deze foto is van een tph block maar zag deze bout ook op mijn type 1 blokje. Zou kunnen dat het fly blok een andere type pomp gebruikt?
Zal morgen eens kijken of ik die bout kan vinden op mijn fly.
Heb een foto toegevoegd van die gasschuif, mij lijkt als je deze losser maakt dat die dus ook minder zal mengen. Zou kunnen dat ik het helemaal fout heb. Laat het me graag weten!
Mvg.
Rabobank1957
Ja ik snap het niet helemaal mij is dus verteld dat je de spanning op de gaskabel kan veranderen die naar de pomp gaat.
Door die omcirkelde moer los/vaster te draaien. Deze foto is van een tph block maar zag deze bout ook op mijn type 1 blokje. Zou kunnen dat het fly blok een andere type pomp gebruikt?
Post automatically merged:
Zal morgen eens kijken of ik die bout kan vinden op mijn fly.
Heb een foto toegevoegd van die gasschuif, mij lijkt als je deze losser maakt dat die dus ook minder zal mengen. Zou kunnen dat ik het helemaal fout heb. Laat het me graag weten!
Mvg.
Rabobank1957
Zou kunnen ja dat het ander type is. Die met je gaskabel is volgensmij gewoon hoeveel olie die geeft.
Hij hoeft niet veel olie te geven als je maar langzaam rijd.
Dit kan je zeker wel afstellen. Op een originele oliepomp staan merkteken die overeen moet komen met een merkteken in het blok. Zal wat foto's toevoegen die ik hier op het forum heb zien staan.